بیانیه مرجع ملی حقوق کودک در محکومیت جنایت مسموم کردن دانش‌آموزان

به گزارش رکنا، در بیانیه مرجع ملی حقوق کودک آمده است: کودکان و نوجوانان، نهال‌های بارآور آینده، ذخایر بی‌بدیل و ارزشمند جامعه و آتیه‌سازان کشور عزیزمان ایران هستند.

مرجع ملی حقوق کودک در این بیانیه افزود: بی شک توجه به کرامت انسانی، رشد، تعالی و بالندگی آنان، تکلیف انسانی و ضرورتی اجتماعی برای توسعه و پیشرفت کشور است. از این رو در نظام جمهوری اسلامی ایران، بر اساس آموزه‌های وحیانی دین مبین اسلام، آرمان‌های مندرج در قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات و تأکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب، همواره در کانون توجه بوده‌اند و باید در فضایی سالم، امن، آرام و حامی کودکی کنند و ببالند.

در این بیانیه تصریح شده است: دولت‌ها موظف هستند از آنان حمایت کنند و ایمنی و امنیت آنان را فراهم سازند تا فارغ از هرگونه دغدغه‌ای، مشغول حیات اجتماعی باشند و بتوانند استعدادهایشان را پرورش دهند.

مرجع ملی حقوق کودک در این بیانیه ضمن محکوم کردن جنایت « مسموم کردن دانش‌آموزان در مدارس» و «ناامن‌سازی فضای آموزشی کودکان و تشویش خاطر خانواده‌های آنان»، خواستار تسریع در تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد مسببان و مرتکبان، اعلام نتایج به شهروندان و تنویر افکار عمومی، برخورد قاطع قانونی با عوامل، حمایت و دلجویی از آسیب دیدگان و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار چنین رفتارهای مجرمانه‌ای است.

در این تصریح شده است:‌همچنین این مرجع بر لزوم تکریم، تحصیل و توانمندسازی بیش از پیش کودکان و نوجوانان در کشور تأکید کرده و فعالیت‌های آتی خود را در این زمینه شدت بخشیده و از تحقق حقوق کودکان و نوجوانان با همکاری همه نهادها و نقش‌آفرینان دولتی و غیردولتی لحظه‌ای باز نخواهد ایستاد.

کدخبر: 875415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟