رئیسی: احیای دریاچه ارومیه جلوه انسجام و وحدت ملی است

به گزارش رکنا، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در آیین افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه ، با تبریک ایام با سعادت ماه شعبان، روز پاسدار را به همه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت و اظهارکرد: استان آذربایجان غربی و مناطق مرزی کشورمان سال‌ها شاهد جانفشانی پاسداران، بسیجیان، ارتشیان، سپاهیان و همه نیروهای مسلح و امنیتی و مردمی برای تامین امنیت بوده است.

رئیس جمهور افزود: اینکه امروز اینجا جمع شده‌ایم و یک طرح نافع برای منطقه و برای همه کشور را افتتاح می‌کنیم، مرهون مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های کسانی است که سال‌ها برای تامین و تثبیت امنیت منطقه تلاش کرده‌اند و باید قدردان این زحمات باشیم.

رئیسی با بیان اینکه نکته مهم دیگر در منطقه وحدت و انسجام مثال‌زدنی است که امروز در منطقه میان ادیان، مذاهب و بخش‌های مختلف مردم شاهد هستیم، گفت: دشمن نمی‌خواهد ما اینجا در کمال امنیت، با وحدت و انسجام کنار هم جمع شویم و افتتاح یک طرح ملی زیست‌محیطی را جشن بگیریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید این دستاوردها را پاس داشت، تصریح کرد: طرحی که امروز افتتاح شد، یک طرح ملی است که اگر چه در ارومیه احداث شده است، اما منافع آن صرفاً مربوط به این استان و آذربایجان شرقی نیست بلکه مربوط به منطقه و سراسر کشور بوده و نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی و دولت مردمی برای حیات دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط‌زیست قائل است.

رئیسی افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه را جلوه همت و کار جمعی و انسجام و وحدت ملی دانست و با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اجرای این طرح خاطرنشان کرد: منطقه‌ای که این طرح در آن اجرا شده روزگاری آلوده به حضور کسانی بود که نام مردم را یدک می‌کشیدند و عنوان آزادی را تابلوی خود کرده بودند اما به هیچ وجه مدافع منافع مردم و آزادی واقعی نبودند.

رئیس جمهور اضافه کرد: باید از همه کسانی که برای دفاع از امنیت، منافع و آزادی مردم از خودگذشتگی کردند و نیز کسانی که در همه این سال‌ها برای اجرای این طرح تلاش کردند، قدردانی کرد.

رئیسی گفت: اجرای این طرح از خواسته‌های جدی مردم استان‌های آذربایجان غربی و شرقی بود که امروز به لطف خدا و با همت کارگران و دیگر دست‌اندرکاران و نیز همت نیروهایی که دیروز برای تامین امنیت تلاش می‌کردند و امروز در قرارگاه‌های سازندگی در جهت آبادانی کشور تلاش می‌کنند، به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: ایسنا

کدخبر: 872248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟