طرح جدید مجلس برای مجازات اظهارنظر دروغ سلبریتی‌ها اعلام شد / از جزای نقدی تا حبس و محرومیت های اجتماعی

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، بر اساس طرح جدید مجلس برای مجازات اظهار نظر قبل از مقام رسمی ، سلبریتی‌ها ( افراد مشهور)، 10 تا 15 سال حبس برای این اظهار نظر درنظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش هر فرد مشهور حتی از نظر علمی و هر نوع اظهار نظر حتی از طریق مقالات مشمول این مجازات است و  ۱۰ تا ۱۵ سال حبس، جزای نقدی و ۵ تا ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی برای این طرح پیش بینی شده است.

طرح جدید کمیسیون قضایی می‌خواهد ماده‌ای به ماده ۵۱۲ قانون مجازات اسلامی اضافه کند تا در موضوعات مختلف اظهارنظر‌ها در راستای قرائت رسمی باشد.

موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی  می‌گوید که مثلا شایعه‌ای مطرح شده و هنوز مقام رسمی در مورد آن اظهارنظری نکرده، اگر اظهارنظر فرد یا تحلیلش بر مبنای شایعه دروغ باشد و بدون استناد بر واقعیت باشد، مشمول این طرح می‌شود.

طرح جدید کمیسیون قضایی می‌خواهد ماده‌ای به ماده 512 قانون مجازات اسلامی اضافه کند تا در موضوعات مختلف اظهارنظرها در راستای قرائت رسمی باشد.

کمیسیون قضایی مجلس چندین طرح در دست بررسی دارد؛ این طرح‌ها در قالب «افزودن یک ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی» ارایه می‌شوند.

 

کدخبر: 864869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟