پایان رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش / پیام اقتدارایران در حفظ امنیت منطقه

به گزارش رکنا به نقل از ارتش ،  در مراسم رژه اقتدار که با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی ، امیر دریادار سیاری و فرماندهان نیروهای پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش، نایب رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی، امام جمعه اهل تسنن و دیگر فرماندهان و مسئولان برگزار شد، انواع یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای نیروبر و زیردریایی‌های کلاس طارق، فاتح و غدیر، از مقابل ناوشکن سرفرماندهی سهند رژه رفتند.

جنگنده‌های اف ۴، میراژ و هواپیمای شناسایی P3F نیروی هوایی ارتش و انواع بالگردهای هوادریا و هوانیروز ارتش، یگان‌های سطحی و زیر سطحی را در این رژه همراهی کردند که بالگردهای کبری برای اولین بار در رژه دریایی حضور یافتند.

تجهیزات حاضر در مراسم سان و رژه پایانی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش ، تنها بخشی از امکانات بکار گرفته شده با تکیه بر ظرفیت یگان‌های منطقه بود که در این رزمایش شرکت داشتند.

این رزمایش با اجرای بیش از ۲۰۰ سریال و سناریوی نظامی مختلف در جنوب شرق، سواحل مکران، دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار شد

 

کدخبر: 857902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟