برگزاری آئین بزرگداشت شهدا و ایثارگران ارمنی

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در آئین بزرگداشت یاد شهدا و ایثارگران ارمنی، ضمن تبریک سال نو میلادی ، همگرایی و وحدت بین همه ادیان را موجب اقتدار روزافزون کشور دانست و خاطرنشان کرد: آمار شهدای ادیان توحیدی بیانگر بصیرت، مقاومت و وحدت مثال زدنی آنان با سایر مردم ایران در دوران دفاع مقدس است.

وی امنیت پایدار امروز کشور را مرهون وحدت و یکپارچگی همه ادیان و فرقه‌های دینی در دوران دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: ادیان توحیدی امروز هم در جنگ نرم و هجمه همه جانبه دشمن همچون زمان جنگ تحمیلی، جانانه ایستاده اند و مقاومت می‌کنند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اهمیّت اتحاد میان پیروان ادیان الهی در حفظ تمامیت ارضی کشور بر اهمیّت انعکاس این اتحاد در عرصه بین‌المللی تاکید کرد و افزود: تقدیم صدها شهید از ادیان توحیدی کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داد که نه تنها این عزیزان هیچ فاصله‌ای با برادران مسلمان خود در دفاع از کشور و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی احساس نمی‌کنند بلکه در حوزه دفاع از تمامیّت ارضی کشور نیز حضوری پرشور و انقلابی دارند.

وی تکریم شهدای ادیان توحیدی را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل بعد خواند و افزود: یکی از اساسی‌ترین مقوله‌های حفظ و بقای انقلاب اسلامی، انتقال فرهنگ انقلاب و انقلابی گری به نسل بعد است و اگر برنامه‌های تکریم خانواده ها، حضور در مزار شهدا، بزرگداشت‌ها و ... نباشد با گذر زمان تفکرات انقلابی گری آرام آرام رنگ می‌بازد.

 همچنین به منظور ادای احترام و تجلیل از حماسه آفرینی‌های شهیدان گرانقدر ادیان توحیدی با نثار گل به مزار یکصد تن از شهدای ارامنه، در آرامستان ارامنه از مقام شامخ این شهدا تجلیل شد.

در این مراسم، قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین دهدار رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری و دکتر شاهوردیان نماینده مسیحیان ارمنی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

کدخبر: 756325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟