حق عقب گرد نداریم/ آغوش ملت برای فریب‌خوردگان باز است
حجم ویدیو: 183.62M | مدت زمان ویدیو: 00:06:43

به گزارش رکنا، سید ابراهیم رییسی در مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران در جمع تشییع کنندگان پیکر شهدا با بیان اینکه پیامبر(ص) مردم را به علم، تعقل، اندیشه، دوست داشتن یکدیگر و کنار گذاشتن فکر جاهلی دعوت کرد، اظهار کرد: با این حال کسانی  دنبال قومیت‌گرایی و نفسانیت بوده و قصد به انحراف کشاندن جامعه اسلامی را داشتند، اما فاطمه اطهر(س) به میدان آمد تا نقاب را از چهره نفاق کنار بزند. فاطمه(س) با خطبه‌های آتشینش، روشنگری کرد. خیلی‌ها گفتند خانم شما خودتان را ناراحت نکنید، مگر اتفاقی افتاده است؟ اما او می دید چه اتفاقی برای بشر در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: بسیاری هستند که جامعه را درست نمی شناسند و نمی توانند فتنه‌ها را درست ارزیابی کنند، اما فاطمه(س) ۲۵ سال خانه‌نشینی حضرت علی(ع)، پاره‌های جگر امام حسن(ع)، گودال قتل‌گاه، کاخ ستم یزیدیان و انحراف عالم اسلام را می‌دید. او با اشک‌ها و خطبه‌های آتشینش روشنگری کرد و نقاب از چهره نفاق کنار زد. او برای دفاع از حریم ولایت ایستاد و اولین شهیده در  راه خدا و مبارزه با نفاق بود. اگر این صداقت و روشنگری فاطمه نبود، چگونه می توانستیم راه را تشخیص دهیم؟

رئیسی خاطرنشان کرد: شعارها در آن زمان زیبا و دل‌فریب بود. کسانی که غدیر را دیدند و صراحت کلام خدا را شنیدند، به گونه دیگری عمل کردند و سخن از اراده مردم زدند و گفتند ببینیم رای مردم چیست؟ اما پشت این سخن چه بود؟ چه می خواستند سر مردم بیاورند؟ سخن از آزادی بود اما کجا دیدید که فرعون‌ها و استعمارگران و قدرت‌های بزرگ به یک جامعه بگویند می‌خواهیم داشته‌های شما را از بین بریم؟ آنها می گویند می خواهیم شما را آزاد و مستقل کنیم تا آن ملت را فریب بدهند.

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در مراسم تشییع شهدای گمنام تهران

رئیس جمهور با بیان اینکه استعمارگران شعار خوب می دهند، اما ملت‌ها را به بدبختی و فلاکت می‌اندازند، تصریح کرد: آنها کجا رفته‌اند که شعار آزادی و حقوق انسان‌ها نداده‌اند؟ در این بین فاطمه(س) می خواهد انسان‌ها با بصیرت زندگی کنند. کسی که دوست را از دشمن نشناسد، بی‌بصریت گفته می شود. پیامبر(ص)، امیرمومنان علی (ع) و فاطمه (س)از ما خواسته‌اند که چشم خود را باز کرده و با بصیرت باشیم. اینکه چشم سر نداشته باشیم، آسان‌تر از این است که چشم دل نداشته باشیم، چون در این صورت دوست و دشمن و راه و بی‌راه تشخیص داده نمی شود. او فکر می‌کند  در سپاه دوست است، اما در سپاه دشمن است و سخن دشمن را می گوید.

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه فاطمه دنبال مقابله با بازگشت جاهیلت بود، گفت: امام خمینی(ره) هم پرچم تحول خواهی را مانند مادر خود بلند و برای اجرای دین، اخلاق، عدالت و مبارزه با طاغوت قیام کرد. این شهدا به دنبال امام(ره) و برای حاکمیت اسلام و اراده مردم، برای دفاع از قرآن، وطن و ظرفیت‌های بزرگ اسلامی جان خود را فدا کردند.

وی همچنین با تشبیه اغتشاشات اخیر کشور با جنگ احزاب، تصریح کرد: استکبار با تمام توان به میدان آمد. جریان نفاق، سلطنت‌طلبان و همه ضدانقلاب به میدان آمدند. کسانی هم که رسما در میدان نبودند، شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی کردند. قرآن به ما هشدار می دهد که مراقب فضاسازان باشید. دشمن می‌خواهد جامعه اسلامی را از اهداف بلند خود دور کنند. امام(ره) و رهبر انقلاب به وظیفه خود در رهبری  جامعه، سیاست‌گذار ی و ریل‌گذاری و هشدار به موقع نسبت به خطرات عمل کردند و اگر کلاستی وجود دارد مربوط به دستگاه‌ها و قوا است. رهبری امت بسیار خوب عمل کردند و کاستی ها مربوط به قوا و نظام اداری و مربوط به کسانی است که اعتقادی به ارزش های انقلاب ندارند، اما مسئولیت به عهده گرفته و مشکلات درست کرده‌اند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن چون می خواهد نظام را بزند، به سراغ عمود خیمه نظام رفته است، گفت: خیمه نظام به وجود رهبری است و ما همه سربازان او هستیم. هر جا در کشور موفقیت به دست آمده است به خاطر عمل و توجه به سخنان امام و رهبری بوده و کاستی‌ها هم به خاطر کسانی است که یا اعتقادی نداشته‌اند یا در عمل موفق نبوده‌اند. اکنون هم باید به عملکرد افراد و قوا نگاه شود که در هر مقطعی چه کسانی در نهادها و قوا مسئولیت داشته و عملکرد آنها ارزیابی شود، این نگاه منصفانه است.

رییس جمهور با یادآوری بچه های این کشور به وظیفه خود عمل کردند و امروز پیکرهای آنها را می‌بینیم،  هدایت ها نیز انجام شد، اگر کاستی هست به عملکردها در دوره های مختلف مربوط می شود .

وی در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها در جایگاه افتخار و اقتدار قرار داریم، گفت: با وجود تهدیدها و تحریم‌های دشمن، مردم این سرزمین افتخار آفریدند. کشور پیشرفت‌های زیادی کرده و دلیل عصبانیت دشمن هم همین پیشرفت‌هاست. آنها می‌بینند که ما را تحریم کردند، اما ما تولید و صادرات داشته و قله‌های علم و فناوری را فتح کرده ایم، لذا عصبانی می شوند.

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در مراسم تشییع شهدای گمنام تهران

رییسی اضافه کرد : آنها می گویند بالاترین فشارها را در تاریخ به کشوری وارد کردیم، اما مجبوریم اعلام کنیم که این فشارها شکست خورده است. دشمن امروز با ملتی مواجه است که قصد پیشرفت دارد. ما نه می توانیم به عقب برگردیم و نه می توانیم در جا بزنیم. ما یک راه بیشتر نداریم و آن راه پیشرفت است. ملت ما به رهبری، امام خامنه‌ای تصمیم گرفته که پیشرفت کند. ما حق عقب‌گرد نداریم. رمز پیروزی ما در مقاومت و ایستادگی است.

رئیس جمهور با خاطرنشان کردن این مساله که دشمن بارها تجربه کرده که با شایعه‌سازی و بلواکردن نمی‌تواند موفق شود، خطاب به دشمنان گفت: شما این را چندبار تجربه کرده اید پس چرا دوباره تکرار کردید؟ چرا بعد از پایان یافتن ناآرامی ها با کمک مردم و نیروهای جان بر کف به ما پیام دادید که آماده صحبت هستید؟ چه کسی گفته ما دنبال براندازی هستیم؟ اما ما شما را می شناسیم. شما می خواهید ما را گول بزنید؟ برو آن دام بر مرغ دگر نِه که عنقا را بلند است آشیانه. ما شما را می شناسیم. آغوش ملت به روی کسانی که فریب خورده‌اند باز است اما ما به معاندین رحم نخواهیم کرد.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه باید نسبت به کم‌کاری ها و تنبلی ها حساس بود، تصریح کرد: صداقت در کار، کار جهادی، اجرای عدالت، امیدوار بودن، دشمن شناسی و دشمن ستیزی وظیفه همه است،

وی یادآورشد: همه باید نسبت به منکر حساس باشند. باید نسبت به کم‌کاری، یاس و ناامیدی، رشوه، فساد، تبعیض، بی‌عدالتی، تسلیم در برابر دشمن، وادادگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حساس باشیم. مبادا ارزش های اسلامی کمرنگ شود. مبادا از ولایت پشتیبانی نکنیم. ولایت است که می تواند این حرم را حفظ کند. کسی هم دوگانه غلط برای ما درست نکند. دوگانه ما استقلال و وابستگی است. امروز هرکسی بخواهد انسجام ملی ما را بر هم بزند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز متحول می شود و شرایط کاهشی پیدا می کند. تردید ندارم با کمک مردم، مشکلات قابل حل است. آینده بسیار روشنی در انتظار کشور است.

رئیس جمهور در پایان با اشاره به تغییر موقعیت مردم فلسطین نسبت به گذشته، گفت: امروز ابتکار عمل در اختیار مجاهدین فلسطینی است. شرایط منطقه را ببینید. همه می‌گویند جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می زند. شهدا برای ما افتخار و عزت آفریدند. به خانواده شهدا می گویم فرزندان شما در ابتلا به رژیم بعثی موفق شدند. شما خانواده شهدا با صبر و شُکر در این ابتلا موفق شدید و مسئولان هم ابتلا به مبتلای پاسداری از خون و اهداف شهدا و انقلاب اسلامی در برابر دشمنان هستند.

رییس جمهور صبح امروز با حضور در مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران در جمع تشییع کنندگان پیکر شهدا سخنرانی کرد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 856247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟