پیام تسلیت جمعی از مسئولین کشور در پی درگذشت عباس شیبانی

به گزارش رکنا،  عباس شیبانی متولد ۱۳۱۰ در تهران، پزشک و سیاستمدار، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران بود. مراسم تشییع مرحوم شیبانی ساعت ۱۴ امروز جمعه در بهشت زهرا برگزار شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر پیکر آن مرحوم نماز قرائت کردند.

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی درگذشت عباس شیبانی

رئیس قوه قضاییه در پی درگذشت عباس شیبانی پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مرحوم عباس شیبانی موجب تأثر و تأسف خاطر اینجانب گردید.

آن مرحوم در دوران مبارزات علیه رژیم طاغوت و پس از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران، منشأ خدمات ارزنده‌ای بودند.

اینجانب ضمن تسلیت به خانواده محترم شیبانی و سایر بستگان مُعزّا برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای

پیام‌ تسلیت  مخبر برای درگذشت  مرحوم عباس شیبانی

معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی در گذشت عضو پیشین مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران را تسلیت گفت.

متن پیام محمد مخبر به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحوم دکتر عباس شیبانی  از نمایندگان اسبق مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران را تسلیت می‌گویم.

آن مرحوم که به دلیل مبارزه با طاغوت سال ها در زندان رژیم پهلوی بود، در تمام طول عمرش روحیه عدالتخواهی و ضد استکباری را در خود زنده نگه داشت و همواره نسبت به امور مردم دغدغه مند بود و برای پیشرفت خدمات پزشکی در کشور تلاش های زیادی کرد.

از درگاه احدیت برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده و بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

محمد مخبر

معاون اول‌ رییس جمهور

ولایتی: مرحوم شیبانی شخصیتی فرهیخته و سیاستمداری پاکدل بود

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درگذشت عباس شیبانی را تسلیت گفت.

متن پیام علی اکبر ولایتی به شرح زیر است؛

خبر درگذشت فرهیخته و سیاستمدار پاکدل و صمیمی   مرحوم جناب آقای دکتر عباس شیبانی موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

مبارزات پیش و پس از  انقلاب ، به ویژه تاسیس انجمن اسلامی پزشکان  و عضویت فعال حزب جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی در معیت مرحوم شهید لواسانی و لبافی نژاد و فیاض بخش و اینجانب و اشتغال در مسئولیت های مختلف  از جمله عضویت در شورای انقلاب ، وزارت کشاورزی ، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت شورای شهر تهران منشاء خدمات  ماندگار و ارزشمند بود و هرگز در راه خدمت به مردم و نظام و انقلاب آرام نداشت.

درگذشت این شخصیت ارجمند، متواضع و با اخلاق را به تمامی بازماندگان و ارادتمندان ایشان و به ویژه خانواده معزز تسلیت عرض می نمایم و از خدای بزرگ برای روح بلند ایشان رحمت و رضوان الهی مسالت دارم.

علی اکبر ولایتی

پیام تسلیت وزیر بهداشت در پی درگذشت دکتر عباس شیبانی

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی درگذشت دکتر عباس شیبانی، طبیب خدوم و مردمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و بنیانگذار هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت دکتر بهرام عین اللهی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

درگذشت طبیب پارسا ، مجاهد و مردمی، ‌ مرحوم جناب آقای دکتر عباس شیبانی موجب تأسف و تألم فراوان شد. این شخصیت وارسته و خدوم، سالها در راه دشوار انقلاب اسلامی به مبارزه پرداخت و پس از استقرار نظام اسلامی در مسئولیت های گوناگون از جمله  نمایندگی مجلس شورای اسلامی و تأسیس و اداره هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، منشا خدماتی ارزنده و به یادماندنی گردید.

ارادت عمیق و راسخ به امام راحل و  رهبر معظم انقلاب، پایمردی  و اخلاص در کمک به محرومان به ویژه بیماران نیازمند ، ساده زیستی و مردم دوستی در زمره حسنات آن مرحوم است که امید است خداوند متعال  پاداش خدمات خالصانه او را با  فضل و کَرََم به وی برگرداند. 

 اینجانب این مصیبت را به خانواده گرامی ایشان و  به خانواده بزرگ نظام سلامت کشور  تسلیت می گویم و برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن فقید سعید،  علو درجات طلب می کنم.

بهرام عین اللهی 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»

طحان‌ نظیف: از جمله باقیات الصالحات مرحوم شیبانی مشارکت در تدوین قانون اساسی است

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب توییتری خود نوشت:

«قانون اساسی ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، باقیات الصالحات همه کسانی است که در تدوین آن گام برداشته‌اند.

مساعی مرحوم دکتر عباس شیبانی در مجلس بررسی نهایی قانون اساسی نزد خداوند مهربان، مأجور است.»

پیام تسلیت استاندار تهران در پی درگذشت دکتر عباس شیبانی

استاندار تهران در پیامی درگذشت دکتر عباس شیبانی را تسلیت گفت.

علیرضا فخاری در پیامی درگذشت دکتر عباس شیبانی را تسلیت گفت.

 متن پیام بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت تاسف برانگیز پیش کسوت انقلاب و استاد خدمتگزار مردمی جناب آقای دکتر عباس شیبانی را خدمت خادمان نظام و انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض مینمایم. 

 مرحوم شیبانی در دوران حیات خود در حوزه های پزشکی، مجلس خبرگان، ادوار مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران منشأ خدمات ارزنده و والایی بوده که برکات آن برای همگان مشهود است.

از خداوند رحمان علو درجات و غفران الهی برای آن عزیز و صبر و سلامتی برای بازماندگان معظم ایشان مسالت دارم. 

علیرضا فخاری

استاندار تهران»

پیام تسلیت رئیس هلال احمر در پی درگذشت دکتر شیبانی

رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی درگذشت دکتر عباس شیبانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت دکتر کولیوند به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

 رحلت جناب آقای دکتر عباس شیبانی از پیشگامان و پیشکسوتان مبارزه علیه حکومت طاغوت، ضایعه‌ای تاسف انگیز برای امت انقلابی و مومن ایران است که به وسعت چند نسل مجاهدت‌های آن بزرگمرد را در سنگرهای مسئولیت به یاد دارند.

ابعاد وصف‌ناپذیر و خداپسندانه در شخصیت آن پیرفرزانه و پزشک فاضل که به وقت حل مشکلات مردم متجلی می‌شد، پشتوانه محکمی‌برای اعتماد ملت به انقلاب و نظام بود که ان شاء الله جمیع آن خدمات و تلاش‌ها، باقیات صالحات مرحوم شیبانی در پیشگاه حق تعالی و به وقت روز حساب است.

امروز اگرچه نظام اسلامی‌شاهد بدرقه یکی از بزرگترین خدمتگزاران به خانه ابدی است اما سیره و منش آن حکیم و خردمند، با گام‌های استوار رهروان زنده‌یاد شیبانی ادامه خواهد داشت.

فقدان آن پارسای فرهیخته و دانشمند بی‌ادعا و متواضع را که عمری را با ویژگی‌های والای پرهیزکاری و صداقت، در جایگاههای خطیر نظام به مردم خدمت کردند، به خانواده ایشان و مکتب اصیل انقلاب تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان صبر خواستارم.

به حرمت ایام عزای خانم حضرت فاطمه زهرا (س)، پروردگار مهربان روح آن فقید سعید را در رضوان الهی مشمول مغفرت و رحمت واسعه و عالی‌ترین درجات در جوار ائمه اطهار(ع) گرداند.

دکتر پیرحسین کولیوند»

پیام تسلیت حسن روحانی در پی درگذشت عباس شیبانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران، در پیامی درگذشت دکتر عباس شیبانی از همرزمان انقلابی و همکار خود در شورای سرپرستی صداوسیما و ادوار مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام حسن روحانی به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت جناب آقای دکتر عباس شیبانی، از چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی و نماینده مردم در مجلس خبرگان قانون اساسی، ادوار مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

آشنایی و همکاری اینجانب با ایشان از دوران مبارزه و نهصت امام خمینی (ره) آغاز و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوره شورای سرپرستی سازمان صداوسیما و چندین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی تداوم یافت. در تمام این سال‌ها  همواره شاهد ساده‌زیستی، اعتدال در منش و بینش و اخلاص انقلابی ایشان در طی مسئولیت‌های مختلف بوده‌ام.

ایشان با وجود سال‌ها نمایندگی مردم و حضور در کرسی وزارت کشاورزی و ریاست دانشگاه تهران، همچنان در کسوت یک مبارز متعهد و پزشک خدمتگزار و انقلابی بی‌مدعا ماند و با سلامت نفس و تکیه بر تخصص و تجربه خود، همواره موجب افتخار نسل انقلابیون بود.

اینجانب فقدان این مبارز پیشکسوت انقلابی و چهره بارز علمی و نماینده صدیق ادوار مجلس شورای اسلامی را به بازماندگان ایشان و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای خانواده معزز دکتر شیبانی صبر و سلامتی مسالت دارم.

منبع: ایسنا

کدخبر: 855329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟