امام جمعه مشهد: یکی از بازماندگان فتنه 88 سالروز 16آذر را مصادره کرده

به گزارش رکنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی اقامه شد افزود: در همین انقلاب اسلامی نیز شاهد تحریف و مصادره مفاهیم انقلاب توسط دشمنان بودیم.

وی ادامه داد: مصادره روز دانشجو که به واسطه شهادت سه دانشجو ضدآمریکایی در دوران ستمشاهی روی داد از آن جمله است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شعار مرگ بر آمریکا با شهادت این دانشجویان آغاز شد و حضرت امام خمینی( ره) آن شعار را جهانی کرد و اکنون در سراسر جهان این شعار میان ملتهای آزاده طنین انداز شده است.

علم الهدی افزود: فتنه اخیر در کشور به اعتراف صریح مقامات آمریکایی توطئه و برنامه ای از خارج کشور و با برنامه خود آمریکایی ها بود.

وی به حوادث مربوط به گرامیداشت روز دانشجو طی هفته گذشته‌ اشاره و اضافه کرد: یکی از بازماندگان فتنه ۸۸ سالروز ۱۶ آذر را مصادره کرده و این واقعه را به پیاده نظام آمریکایی و دانشجونماهایی که می خواهند مبارزه با آمریکا را از بین ببرند تبریک گفته است که این مصداق آشکار تحریف در مفاهیم انقلاب است.

امام جمعه مشهد به حضور چهره های مجتهد ، با سوابق انقلابی و فساد ستیز در راس قوای سه گانه کشور اشاره کرد و گفت : در حال حاضر یک شبکه آمریکایی می خواهد انقلاب و مفاهیم آن را مصادره کند آیا در این شرایط باید دستگاه های کشور و مردم ما فقط تماشاچی باشند؟ مگر می توان میراث فاطمه زهرا(س) را دستخوش اقدامات یک شبکه آمریکایی کرد؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن یادآوری ایام سوگواری فاطمیه اظهار کرد: منطق ولایی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با فعالیت جریانی سم پاش علیه قدرت حاکمیت اسلامی به نقطه‌ای رسید که فقط تعدادی انگشت شمار با علی باقی ماندند.

علم الهدی افزود: رهبری اسلام باید براساس جریان وحی ادامه پیدا می کرد و نه لیبرال دموکراسی و از طرفی اگر علی وارد این مناقشه می شد و با قدرت شمشیر مسیر اسلام را باز می کرد اسلام به جریانی قدرت طلب تبدیل می شد.

وی ادامه داد: اگر در آن زمان کسی مقابل این انحراف در رهبری جامعه نمی ایستاد اسلام راستین نیز برچیده می شد.

امام جمعه مشهد گفت: در این شرایط بود که سیاست، مدیریت و شهادت حضرت زهرا(ع) جلوی انحراف رهبری در امت اسلامی را گرفت.

منبع: ایرنا

کدخبر: 851127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟