خدیجه جنگیز: خاشقجی امروز یکبار دیگر مُرد

به گزارش رکنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، خدیجه جنگیز، نامزد جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد سعودی در توییتی به شدت از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر مصونیت دادن به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در پرونده قتل نامزدش در استانبول انتقاد کرد.

وی در این توییت با ابراز ناامیدی از تصمیم واشنگتن نوشت: وزارت خارجه آمریکا به بن سلمان مصونیت داده است، هیچ کس انتظار این تصمیم را نداشت؛ ما فکر می‌کردیم که ممکن است چراغ عدالت از سوی ایالات متحده آمریکا روشن شود اما بار دیگر پول تاثیر گذارتر بود. این دنیایی است که نه جمال آن را می‌شناسد و نه من.

جنگیز در توییت دیگری در این باره نوشت: جمال خاشقجی امروز بار دیگر مُرد و در حق او ظلم شد.

نامزد خاشقجی پیشتر نیز، بایدن را بابت دیدارش با ولیعهد عربستان مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: دست بایدن به خون قربانی بعدی ولیعهد سعودی آلوده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت دادگستری آمریکا صبح امروز اعلام کرد، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به این نتیجه رسیده است که محمد بن سلمان در پرونده قتل جمال خاشقجی از پیگیرد قضایی مصونیت قانونی دارد.

این در حالی است که پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی مدعی شده بود: قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف سعودی و ستون نویس واشنگتن‌پست در چهار سال قبل در کنسولگری عربستان در استانبول حمله به آزادی بیان بود.

وی در ادامه نوشت: ما ضمن عزاداری برای جمال خاشقجی به همکاری و حمایت از مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و افراد دیگری که از آزادی‌های بنیادین در سراسر جهان دفاع می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 844264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟