در قضایای اخیر، عده‌ای به این تصور باطل رسیدند که مردم ما به ارزش‌های دینی و ملی خود پشت می‌کنند
حجم ویدیو: 8.91M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04

به گزارش رکنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی اظهار کرد: ما هدفی جز خدمت به مردم و اسلام نداریم و آمده‌ایم که همه وجود خود را برای خدمت به مردم بگذاریم و این مهم محقق نمی‌شود جز آنکه مردم و حکومت  یکی باشند و همدلی و وحدت داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: هرکدام از ما مسئولان باید در راستای رفع نواقص خود و زیرمجموعه‌هایمان اقدام کنیم و ملاحظه کنیم که چه میزان در گفتار و عمل خود  صداقت داریم.

رئیس عدلیه بیان داشت: ما در قوه  قضاییه مصمم هستیم با کمک مردم دست مفسدان را کوتاه کنیم و همت خود را مصروف این گردانیم که در هیچ عرصه‌ای اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، فساد نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: عزم خود را جزم کرده‌ایم که با گلوگاه‌ها و ریشه‌های فساد برخورد کنیم و به مقابله با کسانی بپردازیم که می‌خواهند از جایگاه قدرت به مردم ظلم کنند و یا با تزویر اهداف  خود را پیش ببرند.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: ما در قوه قضاییه تلاش داریم با کمک مردم، در حوزه‌های مربوط به خود و سایر حوزه‌‌ها که به موجب قانون در رابطه با آنها مسئولیت داریم، شفافیت و روشنگری ایجاد کنیم؛ باید توجه داشت که گفتن این حرف‌ها آسان است اما عمل به آنها آسان نیست و روحیه جهادی و انقلابی می‌طلبد.

رئیس عدلیه تصریح کرد: باید دست در دست هم داده و حقایق را تبیین کنیم و توجه داشته باشیم که یکی از مسائل مهم و اولویت دار ما، شناخت ضعف‌ها و اقدام برای رفع ضعف‌ها می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اگر چه در جریان قضایای اخیر متحمل خسارت شدیم اما حتما بعد از این  قضایا، می‌توانیم جهش پیدا کنیم مشروط به آنکه با شناسایی و رفع نقاط ضعف، این اغتشاشات را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز دشمنان به قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف معترف هستند، گفت: امروز دشمن به دریوزگی افتاده و علیه مردم ما جنگ ترکیبی اتخاذ  کرده و مبادرت به ایجاد  پیوند میان عناصر و گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب کرده است و تلاش دارد به موازات عملیات روانی، دایره محاصره  اقتصادی خود علیه مردم ایران را تنگ‌تر کند.

رئیس عدلیه  تاکید کرد: در قضایای اخیر، عده‌ای به این تصور باطل رسیدند که مردم ما به ارزش‌های دینی و ملی خود پشت می‌کنند؛ بر همین اساس یک عده از چهره‌ها فریب خورده و به طمع افتادند اما پس از یک الی دو هفته از وقوع این قضایا متوجه شدند که مردم ما متدین هستند و به ارزش‌های خود پشت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: می‌توان سازوکاری طراحی کرد تا اگر موضوعی اختلافی میان دو طرف از یک صنف، به شکایت و دادخواست رسید ما در دستگاه قضایی به نمایندگان و معتمدان آن صنف مراجعه کنیم تا در راستای مصالحه اقدام شود.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این استان پیرامون حمایت از تولید و اشتغال پرداخت و از رتبه نخست استان خراسان جنوبی در احیاء واحدهای تولیدی غیرفعال خبر داد.

قناعت در ادامه، کمبود نقدینگی بانک‌ها، عدم توازن منابع و مصارف بانک‌ها، مسدود شدن حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی در پی شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین مسدود بودن خط ویژه اعتباری برای استان خراسان جنوبی را از جمله موانع کسب و کار و افزایش تولید در این استان دانست.

«زینعلی» مدیرعامل شرکت کویرتایر نیز طی سخنانی با اشاره به اشتغال مستقیم هزار و 350 نفر و اشتغال غیرمستقیم 5 هزار نفر در این شرکت، گفت: شرکت کویرتایر 4 هزار و 300 تایر سواری در طول سال تولید می کند؛ به عبارتی، 20 درصد کل تایرهای سواری کشور توسط شرکت کویرتایر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت کویرتایر در حوزه مواد و قطعات، پرچمدار بومی‌سازی است، از اقدامات حمایتی دادگستری استان خراسان جنوبی در راستای قراردادهایی که این شرکت منعقد کرده و در آنها ذی‌حق بوده، قدردانی کرد.

زینعلی همچنین از عدم اعطای وام های بانکی و در پی آن، معطل ماندن طرح‌های سرمایه‌ای شرکت کویرتایر انتقاد کرد.

فلاحی مدیر شهرک صنعتی در بیرجند نیز طی سخنانی خواستار معافیت مالیاتی صنعتگران خراسان جنوبی شد و گفت: من دارای 25 کارخانه و شرکت هستم و به دولت هم وصل نیستم؛ به صراحت می‌گویم که در استان ما حتی یک قاضی نیز وجود ندارد که کسی از او شکایت داشته باشد؛ من صنعتگر نمونه ملی هستم اما اینجا می‌گویم که با دست خالی نمی‌شود کاری کرد؛ ما در استان خراسان جنوبی دارای 450 کیلومتر مرز مشترک هستیم اما ریل و جاده برون‌مرزی نداریم.

آقایی از فعالان اقتصادی و صنعتی استان خراسان جنوبی نیز طی سخنانی گفت: از استان خراسان جنوبی به عنوان عسلویه معدنی کشور یاد می‌شود و معادن غنی زغال سنگ و مس در این استان وجود دارد؛ از سوی دیگر خراسان جنوبی بزرگترین تولیدکننده زعفران دنیا محسوب می‌شود؛ حال سوال این است که چقدر از این درآمدها صرف توسعه استان خراسان جنوبی به عنوان یک استان کم‌برخوردار می‌شود.

فرجامی از فعالان ساختمانی استان خراسان جنوبی نیز طی سخنانی از اقدامات قوه قضاییه برای حل مشکلات زمین‌های محله سجادشهر بیرجند و واگذاری خانه‌های مستقر در این زمین‌ها به مردم تقدیر کرد.

یوسفی از فعالان تولید لوله و پروفیل استان خراسان جنوبی نیز طی سخنانی با بیان اینکه کمبود نقدینگی به شدت تولید را در این استان دچار مشکل کرده است، گفت: متاسفانه هیچ اتفاق مهمی را در حوزه دانش‌بنیان طی 8 ماه گذشته شاهد نبودیم.

وی افزود: برگشت ارز حاصل از صادرات دارای مشکلاتی است و عملا انگیزه ما تولیدکنندگان برای صادرات از بین رفته است.

فروزان از فعالان حوزه تولید مرغ و طیور با بیان اینکه 70 تا 80 درصد تولیدات استان خراسان جنوبی در حوزه مرغ و طیور به خارج از استان ارائه می‌شود، گفت: ما نیازمند مشوق‌های مالیاتی هستیم؛ قیمت دستوری در حوزه مرغ و نهاده بزرگترین اشتباه است و این قیمت‌ها غیرکارشناسی است.

وحیدنیا مدیرعامل شرکت سپهر خاوران نیز در این جلسه گفت: ما چندی پیش در فضای مجازی مطلبی را برای رسیدگی به رئیس قوه قضاییه ارائه کردیم که به این موضوع ترتیب اثر داده شد و در همینجا از عنایت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین از عدم اجرای بخشنامه ناظر بر ممنوع‌الخروجی‌ها توسط بانک‌های بیرجند گلایه کرد.

کرمانی مدیرعامل کارخانه نساجی فردوس نیز طی سخنانی وضعیت تولیدکنندگان استان خراسان جنوبی را نامطلوب دانست و گفت: از رئیس قوه قضاییه انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کند که چرا یک قاضی برای یک پرونده مربوط به بخش تولید، 15 مرتبه وقت نظارت تعیین می‌کند و نمی‌تواند تصمیم قطعی اتخاذ کند.

کدخبر: 841857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟