اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

به گزارش رکنا، در حاشیه جلسه امروز دولت، هیات وزیران در حیاط دولت در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

دستور رییس جمهور برای مبارزه با فساد اداری /انتصاب مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما

سخنگوی دولت

سخنگوی دولت با اشاره به انتظارات از دولت سیزدهم در جهت از بین بردن ریشه‌های فساد به ویژه فساد اداری از تاکید ویژه رییس جمهوری و صدور دستوراتی از سوی وی در این زمینه خبر داد .

 علی بهادری جهرمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز ملی استکبار ستیزی اظهار کرد: آمریکا در ادوار مختلف تاریخ و در حال حاضر علیه ملت بزرگ ایران ظلم‌هایی را روا داشته و می‌دارد.

بهادری جهرمی با اشاره به جلسه امروز هیئت دولت گفت: امروز اولین دستور کار جلسه هیئت دولت بررسی گزارش حجت الاسلام درویشیان نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مقابله با فساد بود. ایشان گزارش مبسوطی در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه مبارزه با فساد ارائه دادند و نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های اجرایی نیز به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این جلسه از برخی دستگاه‌ها به واسطه اقداماتی که در تقویت و توسعه شفافیت یا تکمیل سامانه‌های الکترونیکی که از بروز فساد جلوگیری می‌کند، صورت گرفت. برخی از نقاط ضعف در فرآیندهای اداری و روش‌ها و قوانین و بسترهایی که ممکن است منشأ نفوذ برای تخلف و فساد باشد مطرح و بر لزوم سرعت‌بخشی به اصلاح فرآیندها تاکید شد.

سخنگوی دولت گفت: مردم از این دولت با توجه به شعارها و وعده‌ها و همچنین سابقه دولتمردان، انتظار دارند که منشأ فساد اداری و اقتصادی را از بین ببرد.

بهادری جهرمی گفت: رئیس جمهور در این زمینه تأکیدات ویژه‌ای داشت و دستوراتی را در این زمینه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی «شمس الدین فرزادی پور» به عنوان مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما انتخاب شدند و هیئت وزیران به انتخاب ایشان رأی موافق داد.

بهادری جهرمی ادامه داد: به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه مبلغی نزدیک به صد میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از زلزله در هرمزگان که پیش از این اتفاق افتاده بود، در اختیار استان قرار گرفت.

 بدهی ٢ هزار میلیارد تومانی داروخانه‌ها پرداخت شد

photo_2022-11-02_13-28-25

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مأموریت وزارت کار رفع فقر نسبی و مطلق و ایجاد رونق اقتصادی است، اظهار داشت: بدهی ٢ هزار میلیارد تومانی داروخانه‌ها پرداخت شد.

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت،در جمع خبرنگاران گفت: در وزارت تعاون ماموریت های متنوعی داریم که تقدیم مجلس کردیم. نگاه کلان دولت، بهبود معیشت برای همه گروه های شغلی اعم از کارگزان، بازنشستگان و کارمندان است.

تصمیمات خوبی برای افزایش حقوق کارگران در امسال اتخاذ و اجرا شد و دولت لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را ارایه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: رفع فقر مطلق و کاهش فقر نسبی، به ظرفیت اسمی رساندن واحدهای تولیدی ماموریت ویژه ما است. در زمینه دارو هم تصمیمات خوبی گرفته شده، مواد اولیه به صورت وفور تامین و دارو تولید شده است. ظرفیت جدیدی برای تولید آنتی بیوتیک و واکسن ایجاد شده است.تا پایان سال در تولید سرم به ظرفیت هر ماه۶ میلیون واحد می رسیم.

ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شده است

فاطمی امین

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت سفارش خودرو از سوی تعدادی از فعالان اقتصادی از هفته گذشته آغاز شده است.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص واردات خودرو ما به عنوان دولت کار خود را انجام دادیم. باید آئین نامه‌ای تدوین می‌کردیم که انجام شد و یا باید ثبت سفارش می‌کردیم. البته این ساز و کار چهار سالی هست که تعطیل شده یود.

وی عنوان کرد: البته قانون ساماندهی صنعت خودرو در مجلس قیدی دارد با این مضمون که باید واردات خودرو به انتقال فناوری پیوند بخورد، که قید خوبی است و طبیعتاً ساز و کارهای خاص خودش را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: دیگر نوبت فعالان اقتصادی است که کار را دست بگیرند. تعداد زیادی درخواست دادند که پرونده تعدادی از آنها تکمیل شده و از هفته گذشته ثبت سفارش برای آنها آغاز شده است. ما باید بیشتر دنبال این باشیم که اگر در مسیرشان با مانعی برخورد می‌کنند مرتفع شود.

بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه

وزیر نفت

وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های بزرگ روسی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز دارد، افزود: هم‌زمان با این قراردادها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در در بخش‌های گوناگون همچون احداث خط لوله صادرات گاز بسته شده است.

جواد اوجی امروز( چهارشنبه ) در حاشیه جلسه هایت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون مشترک ایران و روسیه گفت: بعد از سه سال این کمیسیون مشترک برگزار شد که توافقات خوبی هم در حوزه‌های مختلف انجام شد.از جمله این حوزه‌های مشترک را کشتیرانی، حمل و تقل، نیروگاهی، آب، بهداشت صنعت و تجارت است، کارگروه‌ها به صورت فشرده از قبل روی این موضوعات تشکیل شد و دیروز جمع‌بندی خوبی با دولتمردان روسی انجام شد.

اوجی با اشاره به اینکه ایران هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های بزرگ روسی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز دارد، افزود: هم‌زمان با این قراردادها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در در بخش‌های گوناگون همچون احداث خط لوله صادرات گاز به کشورهای همسایه، داد و ستد پایاپای نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی بسته شده است. در این زمینه ماه گذشته صادرات فرآورده‌ها و سازمان دهنده پتروشیمی به روسیه انجام شده است.

وی تصریح کرد: بحث سواپ فراورده‌های نفتی را شروع کردیم و در حوزه سواپ گازی هم کارهای خوبی انجام شد و کریدور رشت- آستارا و اینچه برون توافقات خوبی انجام شد. ایران و روسیه دو کشور بزرگ هستند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد

 بسیاری از مصوبات دور اول سفرهای استانی اجرایی شده است

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در دور دوم سفرهای استانی، پیگری مصوبات دور اول سفرها و موضوعات میدانی استان‌ها پیگری می‌شود؛ گفت: بخش زیادی از مصوبات در دور اول اجرایی شده و ان‌شاءالله ما با تمام توان این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

محسن منصوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: مجموعه معاونت اجرایی ریاست جمهوری و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری، مسئولیتهای زیادی دارد که ازجمله آن‌ها که آقای رئیس جمهور امروز در هیات دولت به آن تاکید کردند، پیگیری سفرهای استانی رئیس جمهور است.

وی افزود: در دور دوم سفرهای استانی، پیگری مصوبات دور اول سفرها و موضوعات میدانی استان‌ها پیگری می‌شود؛ بخش زیادی از مصوبات در دور اول اجرایی شده و ان‌شاءالله ما با تمام توان این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: دور دوم سفرهای استانی با سفر به زنجان آغاز شده و ان‌شاءالله با هماهنگی با رئیس‌جمهور این سفرها ادامه پیدا می‌کند.

یوز ایرانی باید جنگنده شود

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: یوز ایرانی شرایط خوبی دارد اما باید جنگنده شود که امیدواریم یک روز در منطقه توران رهایش کنیم تا در شرایط طبیعی قرار گیرد و به خوی درندگی برسد.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت یوزپلنگ ایرانی، اظهار کرد: وضعیت یوز خوشبختانه وضعیت مناسبی است‌. این یوز باید جنگنده شود که امیدواریم یک روز در منطقه توران رهایش کنیم، چون این یوز دست‌پروده انسان است و باید بیاید و در شرایط طبیعی قرار گیرد و به خوی درندگی برسد.

وی افزود: در مورد تک‌ درنایی که از سیبری آمده است نیز دیدید که در تالاب انزلی می‌رود و می‌آید و داریم با کشورهایی که جفت آن را داشته باشند، رایزنی می‌کنیم تا آن را تامین کنیم.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد: با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه داشته‌ایم تا تمامی معابری که در آن حیات وحش وجود دارد، توری‌کشی شود و هم معابری که باید برای حیات وحش کارش انجام شود، در دستور کار قرار گیرد و نمونه عینی آن هم در منطقه توران است که دارد اجرایی می‌شود.

سلاجقه یادآور شد: برای حیات وحش کشور در شرایط خشکسالی تامین علوفه با مشکل مواجه می‌شود که در مناطق مسکونی ما برای اولین‌بار بیمه خسارت را مصوب کردیم که باغ‌ها و اراضی مردم که در نتیجه حضور حیات وحش خسارت می‌بیند کاملاً این خسارت به آنان پرداخت شود.

کدخبر: 838906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟