در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا؛ همه شاخص‌ها به نفع جمهوریخواهان

به گزارش رکنا ، جدیدترین نظرسنجی گالوپ نشان از آن دارد که همه شاخص های روحیه آمریکایی ها و حال و هوای آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره ای، به نفع جمهوری خواهان است.

بر اساس نظرسنجی ای که موسسه گالوپ روز سه شنبه به وقت محلی منتشر کرد، رتبه بندی سلامت اقتصادی و رضایت ملی میان آمریکایی ها در پایین تر سطح خود از زمان نخستین سنجش شاخص ها توسط گالوپ در سالهای ۱۹۸۲ و ۱۹۹۴ است.

تنها ۱۴ درصد از آمریکایی های از رتبه بندی سلامت اقتصادی راضی هستند و ۴۹ درصد آن را ضعیف می دانند. میزان رضایت ملی نیز تنها ۱۷ درصد است.

اگرچه شاخص اقتصاد در مقایسه با دیگر شاخص ها، تاثیر کمتری در تعیین نتایج انتخابات میان دوره ای دارد، اما در سایه کاهش محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، شاید امسال اهمیت بیشتری داشته باشد.

بر اساس داده های گالوپ، هر زمان که محبوبیت رئیس جمهور و کنگره به ترتیب کمتر از ۵۰ و ۳۵ درصد بوده، حزب رئیس جمهور وقت، در انتخابات میان دوره ای معمولا کرسی های خود را از دست داده است.

علاوه بر این، نتایج انتخابات میان دوره ای به گفته گالوپ اغلب به نفع حزبی است که قدرت را در دست ندارد.

 انتخابات میان‌ دوره ای آمریکا هشت نوامبر (۱۷ آبان) برگزار می‌شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از صد کرسی مجلس سنا به رقابت گذاشته می شود.

 همزمان نامزدهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

بر اساس گزارش ها، در حالیکه نظرسنجی ها حاکی از شکست حزب دموکرات در انتخابات پیش روی ماه نوامبر است، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا یک هفته مانده به برگزاری رای گیری، مبارزات انتخاباتی حضوری را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش ها، انتخابات میان دوره ای همواره در طول دوره های مختلف به نفع حزبی بوده که در کاخ سفید حضور نداشته است. با این وجود دموکرات ها در تابستان امیدوار بودند که خشم رای‌دهندگان به تصمیم دادگاه عالی برای سرنگونی قانون "رو در برابر وید" (حق سقط جنین قانونی)، شانس آن‌ها را برای پیروزی افزایش دهد.

اما نتایج جدید ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که با توجه به تورم و رکود اقتصادی، جمهوری‌خواهان در مسیر بازپس‌گیری مجلس نمایندگان هستند و کنترل مجلس سنا با اختلاف جزئی همچنان در دست رقیب دموکرات باقی بماند.

منبع : ایرنا

کدخبر: 838619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟