برخی از اغتشاشگران پول هنگف گرفتند/ دشمنان از موفقیت ایران عصبانی هستند

حجت الاسلام سید محمود نبویان با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار داشت: در وهله اول باید تحلیل کنیم که چرا دشمنان ایران دست به این کار زدند و با برنامه‌ریزی و نقشه‌های شوم خود منجر به ایجاد اغتشاش در کشورمان شدند.

وی بیان کرد: برخی از جوانان کاملاً از روی احساسات در اغتشاشات اخیر شرکت کردند. آنان جوانان ما هستند و کشورمان با همین جوانان حتماً حفظ خواهد شد. این جوانان خطاب صحبت‌های بنده نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از افراد کاملاً برنامه‌ریزی شده در اغتشاشات حضور یافتند، لیدر داشتند، اراذل و اوباش بودند، چندین نفر را به شهادت رساندند و مجروح کردند که حتماً باید با این افراد برخورد قاطع شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید منشأ این اغتشاشات به طور دقیق تبیین شود، گفت: بر هیچ فردی پوشیده نیست که فرماندهی اصلی اغتشاشات اخیر ایران در خارج از کشور و از طریق رسانه‌های بیگانه از جمله بی بی سی و اینترنشنال انجام شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به خوبی می‌دانیم که بیگانگان سرمنشأ این حوادث بودند و اغتشاشگران را هدایت کردند، تاکید کرد: بیگانگان برای برهم زدن ایران و ایجاد آشوب در کشورمان از رسانه‌های دروغ‌پردازی چون اینترنشنال و بی بی سی استفاده کرده و یک جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ملت ایران راه انداختند. آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، آلمان، فرانسه و بسیاری از کشورهای دنیا با رسانه‌های خود علیه کشور ما اقدام کردند.

نبویان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مشکلات اقتصادی باعث شد برخی از مردم به خیابان‌ها بیایند و آشوب به پا کنند، اظهار داشت: به هیچ وجه اینگونه نیست. اگر مطالبه اغتشاشگران رفع مشکلات اقتصادی بود، پس چرا حتی یک نفر از افرادی که در این اغتشاشات حضور داشتند، شعار اقتصادی ندادند؟

وی ادامه داد: البته بنده نمی‌گویم که ما مشکل اقتصادی نداریم. مردم الان واقعاً مشکل اقتصادی دارند، گرانی‌ها بسیار زیاد است، گرانی اجاره بهای مسکن یکی از معضلات اساسی مردم است اما سوال بنده این است که چرا اغتشاشگران و رسانه‌های معاند هیچ اشاره‌ای به مسائل اقتصادی ایران نکردند؟ آنان نشان دادند که فقط با اسلام و حجاب مشکل دارند و مسائل اقتصادی اصلاً مطرح نبود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این مدت از اغتشاشگران حمایت ویژه‌ای شده است، بیان کرد: اخیراً با خبر شدم که در یکی از شهرهای ایران فردی یک میلیارد تومان پول همراه خود داشت، به افراد می‌داد، به آنان می‌گفت شعار بنویسند و علیه نظام شعار دهند و این مسئله نشان می‌دهد که برای تشدید اغتشاشات در ایران، عده‌ای به برخی از اغتشاشگران پول‌های هنگفتی دادند.

کدخبر: 835801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟