در ۴۳ سال گذشته هیچ گاه زمینه لازم برای برگزاری تجمعات فراهم نشده است

محمدجواد آرین منش نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل ۲۷ قانون اساسی نحوه برگزاری تجمعات را توضیح داده است، اظهار کرد: در قانون اساسی ذکر نشده است که به قانون دیگری برای اجرا نیاز است، چون در برخی اصول قانون اساسی آمده است که جزئیات را باید قانون دیگری مشخص کند. اما برای اصل ۲۷ قانون اساسی ذکر نشده که قانون دیگری نیاز است؛ با این حال در روزهای اخیر گفته شده که دولت لایحه ای در این زمینه تهیه خواهد کرد و به مجلس ارسال می کند.

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به زمینه‌ها و بسترهای لازم برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز ، ادامه داد: در این ۴۳ سال گذشته هیچ گاه زمینه لازم برای برگزاری تجمعات فراهم نشده و به دلیل فقدان همین زمینه‌ها، اعتراضات به اغتشاشات تبدیل شده است. برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز به زمینه های فرهنگی، قانونی و حمایتی نیاز است.

وی افزود : رهبری بر لزوم برگزاری کرسی های آزاداندیشی تاکید کردند و آیین نامه هایی هم تهیه شد، اما به دلیل نگرانی برخی مسئولان، این کرسی ها شایسته برگزار نشد. نهادهای متولی مثل نیروی انتظامی باید از تجمعات مسالمت آمیز حمایت کنند، شهرداری مکان مناسب را در اختیار معترضان قرار دهد و صداوسیما و رسانه ها آموزش لازم را برای برگزاری اعتراض مسالمت آمیز داشته باشند.

منبع : ایسنا

 

کدخبر: 831885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟