نماینده اسبق مجلس: نیمه دوم آبان برجام احیا می‌شود

به گزارش رکنا، این روزها غربی ها تلاش دارند نوعی بی اعتنایی را در قبال مذاکرات برجامی به نمایش بگذارند و این طور تظاهر کنند برای آنها احیا یا عدم احیای برجام دیگر فرقی ندارد، حال آنکه اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات برجامی اعلام کرده که نیمه دوم آبان برجام احیا می شود.

احمد بخشایش اردستانی درباره سرنوشت برجام گفت: روسیه امیدوار است جمهوری اسلامی با مقاومت به کار خودش ادامه دهد اما اروپا و آمریکا علاقه دارند درباره برجام با ایران به توافق برسند، در عین حال وقتی اتفاقات این روزها را می بینند دچار محاسبات اشتباه شده اند.

وی افزود: غربی ها در این تصور هستند که جمهوری اسلامی با چالش داخلی مواجه است بنابراین می خواهند بر حجم این چالش ها بیفزایند، در مقابل روس ها می دانند که جمهوری اسلامی چالش ها را پشت سر گذرانده است و به زودی آثار ثبات داخلی دوباره نمایان می شود، از این رو سعی دارند زمینه احیای برجام را فراهم کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه در نهایت برجام احیا می شود، اظهار کرد: البته آمریکا و اروپا بر این نیت هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند، یعنی چالش های داخلی ایران را اهرمی برای گرفتن امتیازهای بیشتر قرار دهند اما چون جمهوری اسلامی بر چالش های داخلی غلبه کرده است، در آینده نزدیک غربی ها دوباره به سمت احیای برجام می آیند.

وی با اشاره به نیاز اروپا به انرژی افزود: زمستان سرد در انتظار اروپا است بنابراین تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا بر روسیه فشار بیاورند، از این رو غربی ها بر این باور هستند که اگر برجام امضا شود، می توانند بین ایران و روسیه فاصله ایجاد کنند و از فضای روانی این اتفاق برای مدیریت بهتر بازار انرژی به نفع خود بهره گیرند.

بخشایش اردستانی گفت: نفع غربی ها در حفظ امنیت نظام بین الملل است، از این رو به سمت توافق با ایران حرکت خواهند کرد. معتقدم نیمه دوم آبان دوباره مذاکرات از سرگرفته خواهد شد و در نهایت ایران و آمریکا با انعطاف های بیشتر بر سر احیای برجام با یکدیگر به توافق می رسند.

کدخبر: 835411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟