وحدت جهان اسلام در کلام رهبر معظم انقلاب

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، به تازگی حجت‌الاسلام «حمید شهریاری» دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از آغاز سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با سخنرانی رییس جمهوری در روز افتتاحیه (چهارشنبه ۲۰ مهر) خبر داده است؛ کنفرانسی که با حضور ۲۰۰ میهمان از ۶۰ کشور جهان کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: روز جمعه دیدار با رهبر معظم انقلاب را خواهیم داشت و مراسم اختتامیه با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان خواهد داد.

راهبرد شکست خورده هفت دهه ای تل آویو و متحدان غربی در برابر جهان اسلام و محور مقاومت، شکست راهبرد غرب به محوریت آمریکا در قبال ایران، آمریکا بانی شر و فساد غرب در منطقه و نیز پیشبرد پروژه اسلام هراسی از سوی غرب با دامن زدن به تروریسم از جمله مهمترین محورهایی است که رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته در نشست های مرتبط با وحدت اسلامی ؛ همواره مورد تاکید قرار داده اند.

راهبرد شکست خورده ۷ دهه ای تل آویو و متحدان غربی

یکی از مهمترین محورهایی که رهبر معظم انقلاب همواره در جلسات و کنفرانس های مختلف به آن اشاره می کند، مظلومیت فلسطین و ناکارآمدی استراتژی ۷ دهه ای رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن علیه این کشور جنگ زده، لبنان، سوریه و در مجموع محور مقاومت است.

در سال ۱۳۹۲، رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی تاکید کردند: «دنیای استکبار ۶۵ سال است که با همه‌ی وجود و توان سعی در این دارد که واقعیّت وجود رژیم صهیونیستی را بر ملّتهای مسلمان تحمیل کند و آنها را وادار به پذیرش این واقعیّت کند، و نتوانسته است. نگاه نکنیم به بعضی از کشورها و دولتها که حاضرند برای حفظ منافع دوستان بیگانه‌ی خود که دشمن اسلامند، منافع ملّی را زیر پا بگذارند یا منافع اسلامی را به فراموشی بسپرند؛ ملّتها مخالف حضور صهیونیست‌ها هستند. ۶۵ سال است که تلاش میکنند نام فلسطین را از یادها ببرند، [امّا] نتوانستند. در همین چند سال اخیر در جنگ سی و سه روزه در لبنان، در جنگ بیست و دو روزه در غزّه، و بار دوّم در جنگ هشت روزه در غزّه، ملّت مسلمان و امّت اسلامی نشان داد که زنده است و علی‌رغم سرمایه‌گذاری آمریکا و دیگر قدرتهای غربی، توانسته است موجودیّت خود را، هویّت خود را حفظ کند.»

ایشان در سال ۱۳۹۸ نیز در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی به دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با جهان اسلام پرداختند و، فرمودند: «در رأس این دشمنان هم فعلاً در این دوران، رژیم ایالات متحده‌ی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی است؛ اینها دشمنان وحدت اسلامند. آمریکا فقط دشمن جمهوری اسلامی نیست؛ بعضی‌ها خیال میکنند دعوا فقط بین جمهوری اسلامی و آمریکا است؛ بله جمهوری اسلامی چون فعّال است دشمنیِ بیشتری با او میشود امّا با دنیای اسلام با کشورهای اسلامی دشمنند؛ با فلسطین دشمنند، با ملّتهای غرب آسیا دشمنند، با ملّتهای شمال آفریقا دشمنند، با مجموعه‌ی مسلمانها دشمنند؛ علّت هم در ماهیّت اسلام است؛ چون اسلام نفی ظلم است، نفی سلطه است، نفی استکبار است.»

سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

در تشریح فرمایشات رهبری لازم به یادآوری است که اگر صهیونیست‌ها در جنگ ۱۹۶۷، تمامی فلسطین و قدس شرقی و نیز جولان و سینا را به اشغال خود درآورده‌ و صدها هزار آواره فلسطینی در منطقه پراکنده کرده و یک میلیون آواره در داخل فلسطین به جای بگذارند، طی ۲ دهه اخیر شرایط بسیار تغییر کرده است.

اولین بارقه شکست‌پذیری با فرار اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ در ذهن فرماندهان و شهرک‌نشینان صهیونیست جای گرفت و در بزرگترین رخداد تاریخ صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۶، رویای بن‌گورین برای اسرائیل کبری دفن و رژیم صهیونیستی وارد فاز استمرار شکست و فرسایش شد.

این در حالی است که مقاومت هر روز قدرتمندتر و باکفایت‌تر و پرانگیزه‌تر می‌شود و بر اساس اعتقاد برخی کارشناسان سیاسی منطقه اکنون خود در محاصره گروه های مقاومت هم در داخل و هم در خارج از فلسطین اشغالی است.

مرحله جدید زوال برای صهیونیست‌ها، پس از ۵ جنگ صهیونیست‌ها بر علیه غزه ثبت شده است که در هر جنگ، مقاومت توانمندتر، قدرتمندتر و دست‌پُرتر و صهیونیست‌ها، ناتوان‌تر و ضعیف‌تر شده‌اند و اکنون سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله وقتی در ارتباط با هر موضوعی موضع می گیرد و واکنش نشان می دهد، صهیونیست ها از ترس مجبور به تغییر معادلات خود می شوند.

در بعد امنیتی نیز با اشاره به رخدادهای ماه های اخیر و چندین عملیات شهادت طلبانه از سوی فلسطینی‌ها در اراضی ۱۹۴۸، به نحوی برآشفتگی و هرج‌ و مرج در دستگاه‌های امینتی ایجاد و ناتوانی آنها آشکار شد که در رسانه‌های این رژیم در همین مدت، بارها به آن اعتراف شده است.

اگر رژیم صهیونیستی در ابتدای سال ۲۰۰۰، شهر جنین در شمال کرانه باختری را برای سرکوب جهاد اسلامی فلسطین، با خاک یکسان کرد، امروز برای دستگیری پدر یکی از فدائیان فلسطینی که ۵ کشته و بیش از ۱ زخمی از صهیونیست‌ها گرفت، در مقابل یگان دفاعی جهاد اسلامی در این شهر، ناتوان و دست خالی، خارج شد.

شکست راهبرد ۴ دهه ای غرب علیه ایران

رهبر معظم انقلاب در این اجلاس همواره بخشی از سخنان خود را به استکبار آمریکا و ناکارآمدی ابزارهای فشار غرب طی دهه های اخیر بر جمهوری اسلامی ایران اختصاص می دهند به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۲ در همین ارتباط فرمودند: «دستگاه‌های استکباری اعم از آمریکا و دیگران، ۳۵ سال است علیه نظام جمهوری اسلامی و ملّت ایران، آنچه از دستشان بر آمده است، انجام داده‌اند؛ علی‌رغم آنها ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی روزبه‌روز قوی‌تر، ریشه‌دارتر، مقتدرتر و دارای نفوذِ بیشتر شده است.»

سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

لازم به یادآوری است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷، آمریکا به همراه متحدان اروپایی خود همواره با بهانه های واهی، ایران را تحت سخت ترین تحریم ها قرار داد. به این ترتیب همه ابعاد زندگی ایرانی ها تحت تاثیر تحریم های اولیه و سپس ثانویه غربی ها قرار گرفت تا جایی که اینک تمامی بخش های کشورمان در فهرست تحریم ها قرار دارند.

اکنون در ایران بخش های مالی و بانکی، بیمه، انرژی و پتروشیمی، کشتی‌رانی، کشتی سازی و بنادر، طلا و فلزات گران بها، نرم افزار، صنعت خودرو، فروش هواپیما و خدمات مربوطه و واردات فرش و مواد غذایی، صنایع فلزات ایران، صنایع معدنی، عمران، صنایع نساجی و تولید و غیره تحت شدیدترین تحریم های کشورهای غربی و اقماری آنان قرار دارد.

حتی در برهه ای که ایران نیز همانند بسیاری از کشورها به شدت درگیر مقابله با کووید۱۹ شد، آمریکای ترامپ از رفع موانع و تحریم بر اقلام بشردوستانه خبر می داد و بر معافیت کالاهای بشردوستانه چون غذا و دارو از تحریم تاکید می کرد اما در عمل مانع از دسترسی ایران به واکسن شد.

به رغم انتظارات و پیش بینی ها، بایدن نیز بعد از تکیه بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا در عمل نشان داده که در صدد بهره‌گیری از فشار حداکثری ترامپ علیه ایران است. تداوم این روند و اصرار کاخ سفید بر ماندگاری تحریم طوری است که بسیاری از ناظران، معتقد به «جنون تحریم» از سوی مقامات این کشور هستند؛ اعتیادی که بعد از ۴ دهه هنوز فروکش نکرده است، اگر چه آنها بارها به بیهودگی این ابزار اذعان کرده اند.

بانی شر و فساد غرب در منطقه زیر نقاب حقوق بشر

حضور نظامی و اشغالگری آمریکا در جهان اسلام همانند اشغال افغانستان و عراق در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ و نیز تبعات خوفناک آن بر کسی پوشیده نیست و رهبر معظم انقلاب همواره در دیدارهای گوناگون به آن اشاره می کنند.

رهبر انقلاب در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ در سال ۱۳۸۸ فرمودند: «حضور آمریکا در این منطقه‌ی ما جز شر و فساد هیچ اثری نداشته؛ پا در این منطقه گذاشتند، با خودشان شر و فساد آوردند. هر جایی که قدم میگذارند یا ناامنی است یا جنگ داخلی است یا کارهایی از قبیل ایجاد داعش است؛ ما میخواهیم چهره‌ی واقعی آمریکا دیده بشود، ملّتهای مسلمان بفهمند چهره‌ی واقعی آمریکا چیست و کیست و پشت این ظواهر طرف‌داری از دموکراسی و حقوق بشر و این حرفهای دروغ و نفاق‌آلودی که میزنند چیست؛ مردم باید این را بفهمند.»

سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

لازم به ذکر است مردم افغانستان طی دو دهه اخیر که تحت اشغال آمریکا بودند تا کنون روی خوش به خود ندیده اند.

دولت بایدن نیز برای رهایی از باتلاق خودساخته با خروج غیرمسوولانه از افغانستان هزینه‌های جبران‌ناپذیری همچون تقویت گروه‌های تروریستی، فروپاشی اقتصادی و سیل مهاجران را بر مردم این کشور جنگ‌زده تحمیل کرد.

این شرایط در قبال دیگر کشورهای اسلامی همچون عراق نیز صادق است که نزدیک به ۲ دهه تحت اشغال آمریکا است.

جنایات آمریکا در مساله یمن نیز بر کسی پوشیده نیست و واشنگتن به رغم ادعای سردمداری حمایت از حقوق بشر، طی ۷ سال گذشته با حمایت متحدان عرب خود بزرگترین فاجعه حقوق بشری را در این کشور فقیر خاورمیانه خلق کرده است.

اسلام هراسی با دامن زدن به تروریسم

یکی از تاکتیک هایی که غرب برای سرپوش گذاشتن به مداخلات نظامی مستقیم و غیرمستقیم در کشورهای مختلف به ویژه خاورمیانه به کار بسته، دامن زدن به اقدامات تروریستی با شکاف شیعه- سنی است؛ موضوعی که بستر را برای اسلام هراسی نیز هموار خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب پارسال (۱۴۰۰) در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ و جمعی از مسئولان نظام، علت تأکیدهای مکرر بر مسئله وحدت را فاصله زیاد بین مذاهب و تلاش‌های جدی دشمنان برای افزایش فاصله‌ها خواندند و فرمودند: امروز کلمه شیعه و سنّی در ادبیات سیاسی آمریکایی‌ها هم وارد شده در حالی‌که آنها با اصل اسلام مخالف و دشمن هستند.

رهبر انقلاب با اشاره به تلاش‌های آمریکا و عوامل دست‌آموز آن برای ایجاد فتنه در هر جای دنیای اسلامی، خاطرنشان کردند: انفجارهای تأسف‌بار و گریه‌آور اخیر در مساجد افغانستان علیه مردم مسلمان و نمازگزار از جمله همین حوادث است که به دست داعش انجام شد و آمریکایی‌ها صراحتاً بیان کرده بودند ما داعش را ایجاد کردیم.

سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

لازم به ذکر است اگرچه آمریکا در سال ۲۰۰۱ به بهانه مقابله با تروریسم، افغانستان را به اشغال خود درآورد اما طی این دو دهه همواره خاک افغانستان جولانگاه گروه‌های افراطی و حملات تروریستی بوده‌است و پس از خروج نظامیان آمریکا نیز گروه‌های افراطی دیگری سربرآورده‌اند که گروهک تروریستی موسوم به «داعش خراسان» از آن جمله است؛ این گروهک در سال ۱۴۰۰ چند حمله انتحاری ترتیب داد که از حملات مرگبار به فرودگاه کابل با ۱۷۰ کشته گرفته تا انفجارهای انتحاری در مساجد «امام بارگاه فاطمیه» در قندهار و «سیدآباد» در ولایت قندوز را شامل می‌شد؛ مساجدی که به شیعیان تعلق داشت و از نگاه ناظران با هدف ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی انجام گرفته‌ بود.

کدخبر: 832389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟