هزینه به رسمیت نشناختن اعتراضات را می‌دهیم/ در دموکراسی باید امکان برگزاری تجمع فراهم باشد

سید ناصر قوامی در باره به رسمیت نشناختن اعتراضات مردم گفت: «اگر اعتراضات مردم را به رسمیت بشناسیم و بگوییم که اعتراضات در هر شهری در کدام مکان‌ها امکان برگزاری دارد و نیروی انتظامی نیز برای محافظت از معترضان مستقر شوند، هرگز چنین مسائلی پیش نخواهد آمد».

این استاد دانشگاه افزود: «متاسفانه اکنون اعتراضات مردم به رسمیت شناخته نمی‌شود و مردم نیز همین طور به خیابان می‌آیند و در این بین برخی هم شروع به موج سواری و سوءاستفاده می‌کنند. باید تکلیف خود را با اعتراضات مردم مشخص کنیم و معلوم شود که آن را می‌پذیریم یا خیر. اگر می‌پذیریم بگوییم مثلا در قزوین مردم می‌توانند در سبزه‌میدان جمع شده و اعتراضات خود را بیان کنند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه چرا هر بار اعتراضاتی مطرح می‌شود به موضوع ضرورت مشخص کردن مکان‌های اعتراض و یا صدور مجوز پرداخته می‌شود، اما بعدتر این موضوع فراموش می‌شود؟ گفت: «نتیجه ادامه این رویه آن است که مثلا در تهران و زاهدان و سنندج و ... عده‌ای کشته می‌شوند و خوراک به رسانه‌های خارجی داده می‌شود. مساله این است که ما اصلا اجازه تظاهرات را به مخالفان و منتقدان نمی‌دهیم در صورتی که اگر دموکراسی حاکم است باید امکان برگزاری تجمع را فراهم کرد. احزاب نیز اصلاح طلب یا اصولگرا مسئولیت اعتراضات خود را بپذیرند و عمل کنند. اکنون، اما این اجازه داده نمی‌شود و نتیجه همین وضعیت می‌شود . »

منبع : نامه نیوز

 

کدخبر: 832176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟