از فیلترینگ اینستاگرام تا وام مسکن ایثارگران و سفر پسر انسیه خزعلی به خارج از کشور

عیسی زارع ‌پور : برخی پلتفرم‌های در فضای مجازی بستری برای اغتشاشات شده بودند

عیسی زارع ‌پور وزیر ارتباطات ‌فناوری اطلاعات امروز ( چهارشنبه ) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت‌های به وجود در فضای مجازی اظهار داشت: برخی از پلتفرم‌های عمدتاً آمریکایی، در این اغتشاشات نقش سازماندهی داشتند و موجب وارد آمدن خسارت زیادی به مردم شدند.

عیسی زارع ‌پور افزود : ما تلاش خود را خواهیم کرد که کسب و کارها آسیب نبینند از این رو ظرفیت‌های لازم را در پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی فراهم می کنیم تا مردم برای برقراری ارتباطات خود به مشکل برخورد نکنند.

عبیس زارع پور

وی گفت: همچنان که کسب و کارهای فیزیکی در این مدت آسیب دیدند، خساراتی برای کسب‌وکارهای مجازی وجود داشت. هزینه این خسارت‌ها بر عهده کسانی است که این اغتشاشات و آشوب‌ها را به وجود آوردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تشخیص اینکه این فیلترینگ دائمی است یا موقت، به عهده مراجع ذیصلاح است.

زارع پور در پاسخ به سوالی در مورد زمزمه هایی برای امکان دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره ای از سوی آمریکا اظهار داشت: اهداف آنها در فراهم کردن ماهواره‌ای برای ایران، روشن است؛ آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته هیچگاه به دنبال منافع جمهوری اسلامی ایران و مردم نبوده اند. آنها از هیچ اقدامی برای ضربه‌زدن به مردم فروگذار نکرده اند و این اقدام هم در همین راستا است.

وی اظهار داشت: اگر هر اپراتور اینترنت ماهواره‌ای بر اساس قواعد بین‌المللی ماهواره‌ای بخواهد قوانین سرزمینی یک کشور را به رسمیت بشناسد، ما دستش را به گرمی می‌فشاریم. زیرا هموطنانی که در مناطق کوهستانی ساکن هستند، به اینترنت دسترسی ندارند.

وی با اشاره به شایعه فیلترینگ همیشگی اینستاگرام بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی در این مدت جلسه‌ای نداشته است که بخواهد درباره اینستاگرام نظری ارائه دهد.مرجع تصمیم گیری در این زمینه وزارت ارتباطات نیست و محدودیت بنا به شرایط کشور ایجاد شده است.

بهادری جهرمی : با افزایش سقف وام مسکن ایثارگران موافقت شد

سخنگوی دولت گفت: در سه هفته گذشته، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از ایرانیان در این سفرهای زیارتی حضور داشتند.

علی بهادری جهرمی در حاشیه امروز جلسه هیئت دولت به تشریح مهمترین محورهای مطرح شده در جلسه امروز پرداخت و گفت: در این جلسه با افزایش سقف وام مسکن ایثارگران موافقت شد که این تسهیلات با نرخ سود تسیهلات ۴ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به ایثارگران عزیز پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد در جلسه امروز گزارشی از برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و نیز ایام زیارتی پایان ماه صفر در هیأت دولت ارائه شد و در مجموع طی در سه هفته گذشته، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از ایرانیان در این سفرهای زیارتی حضور داشتند.

بهادری جهرمی همچنین از تصویب واگذاری بخشی از سهام دولت در برخی از بانک ها و شرکت های دولتی به افراد فاقد سهام عدالت که تحت پوشش سازمان های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران، خبر داد و افزود: با این مصوبه افرادی که تحت پوشش این نهادهای حمایتی بوده و فاقد سهام عدالت هستند، مشمول سهام عدالت می شوند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این بانک ها و شرکت ها سودده، اقتصادی مناسب هستند، گفت: بخشی از سهام دولت در بانک های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به عنوان سهام عدالت به افراد اشاره شده واگذار خواهد شد.

بهادری جهرمی همچنین گفت: امروز در جلسه هیات دولت گزارش های متعددی از بخش های مختلف اجرایی از جمله درباره دستاوردهای سفر اخیر رییس جمهور به دو اجلاس شانگهای و نیویورک ارایه شد.

وی ادامه داد: با توجه به بازگشت رییس جمهور از نیویورک که صدای رسای ملت ایران و تبلور دیگری از چندجانبه گرایی و عدالت خواهی کشور و با تقدیر از جایگاه سردار دل ها و مبارزه گر جهانی با تروریسیم شهید حاج قاسم سلیمانی نکاتی از مباحث مطروح از دیدارهای دو جانبه آیت الله رییسی ارایه شد که نکات خوب و آینده رو به جلو حوزه بین الملل را به نمایش گذاشت.

سلاجقه : یک درصد از قیمت خودروهای تولیدی به صندوق محیط زیست کشور واریز شود

سلاجقه رییس سازمان محیط زیست

 رئیس سازمان محیط زیست گفت: در بحث اسقاط خودروهای اسقاطی، یک درصد از قیمت خودروهایی که قرار است به بازار وارد شود، باید به صندوق محیط زیست کشور واریز شود که دستاورد بزرگی است.

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خوشبختانه در هفته قبل موضوع افتتاح سامانه محیط زیست کشور را داشتیم و این سامانه یکی از نیازهای اساسی کشور در بُعد توسعه است و تمامی لایه‌های اطلاعاتی در آن موجود است و روی هم رفته می‌توان مسیر توسعه کشور را ترسیم کرد.

وی افزود: در بحث اسقاط خودروهای اسقاطی ، یک درصد از قیمت خودروهایی که قرار است به بازار وارد شود، باید به صندوق محیط زیست کشور واریز شود که دستاورد بزرگی است.

رئیس سازمان محیط زیست در رابطه با همکاری با کشورهای همسایه برای حفظ زیستگاه‌های حیات وحش، بیان کرد: برای همه گونه‌های در معرض خطر در کشور طرح داریم و همه طرح‌ها در حال اجرا است. بیشترین زیستگاه مشترک را با کشور ترکیه داریم که داریم پیرامون آن صحبت می‌کنیم. به طور کلی در زمینه معابر و گذرگاه با کشورهای همسایه مشکلی نداریم.

انسیه خزعلی : سفر پسرم در ارتباط به فیلترشکن و «وی‌پی‌ان» نبوده است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: پسر من به هیچ‌وجه قصد مهاجرت نداشته و به زودی باز می‌گردد و به هیچ وجه سفر او در ارتباط به فیلترشکن و «وی‌پی‌ان» نبوده است.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر فرزندش به خارج از کشور که در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد، گفت: شاید صحیح نباشد اما باید از رسانه‌های مختلف گله کنم که خبر دروغ و کذب را منتشر کردند؛ چه در مورد بحث مهاجرت که پسر من به هیچ‌وجه قصد مهاجرت نداشته و به زودی باز خواهد گشت و چه در بحث فیلترشکن، به هیچ وجه سفر او در ارتباط با فیلترشکن و «وی‌پی‌ان» نبوده و او هیچ ربطی به این موضوع نداشته است.

وی عنوان کرد: حقیقتاً من گله‌مند هستم، هنگامی که آن طرف آبی‌ها و معاندین اخباری را پخش می‌کنند، رسانه‌های داخلی چرا این کار را انجام می‌دهند. حتی رسانه‌های داخلی تکذیبیه‌ای که دادیم را پخش نکردند و جای تأسف داد.

معاون امور زنان رئیس جمهور خطاب به خبرنگاران گفت: حقیقتاً به عنوان کسانی که باید در جهاد تبیین و روایتگری صحیح عمل کنید جای تأسف دارد که می‌بینم چنین چیزهای نقل می‌شود که جای تأسف دارد.

کدخبر: 829034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟