رئیس‌جمهور سمرقند را به مقصد تهران ترک کرد/ همه دیدارهای  امروز رئیس جمهور در ازبکستان

​به گزارش رکنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان عصر امروز جمعه، پس از سفری سه روزه به ازبکستان که به منظور دیدار رسمی دوجانبه با رئیس جمهور این کشور و نیز شرکت در بیست و دومین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای انجام شد، شهر تاریخی سمرقند را به مقصد تهران ترک کرد.

رئیس جمهور همچنین در حاشیه بیست و دومین نشست سازمان همکاری شانگهای با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این نشست از جمله قزقیزستان، تاجیکستان، پاکستان، روسیه، بلاروس، چین، هند و ترکیه و نیز دبیرکل سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با فعالان اقتصادی و تجار ایرانی مقیم ازبکستان، حضور در مسجد اهل بیت رسول‌الله (ص) شهر سمرقند و سخنرانی در جمع نمازگزاران این مسجد، شرکت در آیین غرس نهال یادبود بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان شانگهای و بازدید از مجموعه میدان ریگستان از دیگر برنامه های سفر سه روزه رئیس جمهور به ازبکستان بود.

همچنین در جریان این سفر اسناد رسمی عضویت کشورمان در سازمان همکاری شانگهای میان وزیر امور خارجه و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای به امضا رسید و روند ارتقای عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی این اتحادیه منطقه‌ای مهم تکمیل شد.

رئیس‌جمهور ترکیه با آیت‌الله رئیسی دیدار کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان سفر کرده است، امروز (جمعه ۲۵ شهریور) در ادامه دیدارهای دوجانبه خود، با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست وزیر هند با آیت‌الله رئیسی دیدار کرد

آیت‌الله سید ابرهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سومین روز سفر به ازبکستان با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است رئیس جمهور کشورمان که از روز چهارشنبه 23 شهریور برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان سفر کرده، با مقامات عالی رتبه کشورهای حاضر در این اجلاس دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهور قزاقستان با آیت الله رئیسی دیدار و گفت‌وگو کرد

قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان با آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور پیش از این دیدار با روسای جمهور روسیه، چین، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان و نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیسی: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دارد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز  (جمعه  25 شهریور)‌ و در ادامه برنامه‌های سومین روز از سفر به ازبکستان، میزبان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و هیات همراه بود.

رئیسی با بیان اینکه نقشه راه ارتقای سطح همکاری‌های تهران و مینسک آماده شده است، به تشریح ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل علمی و فناوری پرداخت و گفت: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دارد.

رئیس جمهور کشورمان تسهیل مراودات پولی و بانکی میان دو کشور را مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: از سوی ایران، مانعی در توسعه روابط با بلاروس به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری وجود ندارد.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت تدوین نقشه راه ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور، خاطرنشان کرد: بلاروس و جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و با توجه به ظرفیت‌های متقابل موجود، این روابط باید افزایش پیدا کند.

رئیس جمهور بلاروس همچنین تاکید کرد: ایران، بلاروس، روسیه و کشورهای آسیای مرکزی باید در کنار هم و با کمک گرفتن از توانمندی‌ها و تجربیات یکدیگر در مسیر توسعه اقتصادی حرکت کنند./فارس

کدخبر: 826049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟