اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیات دولت چه گفتند؟

به گزارش رکنا، اعضای هیات دولت در حاشیه جلسه امروز به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

معاون رئیس‌جمهور: ادعاها درباره دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی کار کذب است

  معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره ادعاهای مطرح‌شده در خصوص دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی کار، گفت: هم در داخل و هم در خارج کشور مطالب کذبی منتشر کرده‌اند که به هیچ وجه صحت ندارد و با هدف تخریب یک چهره علمی و مدیریتی صورت گرفته است.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه ) هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره معرفی محمدهادی زاهدی‌وفا به‌عنوان وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مجلس گفت: آقای زاهدی‌وفا دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد است و با اقتصاد اسلامی هم به خوبی آشنایی دارد و سال‌ها رئیس دانشکده اقتصاد بوده و برخی مسئولان و نمایندگان مجلس از شاگردان او بودند و از جهت علمی، اخلاقی و مدیریتی هم مورد تأیید رئیس‌جمهور است.

وزیر صنعت : بانک مرکزی سامانه تسهیلات ارزی و ریالی را راه‌اندازی می‌کند

سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت

رکنا سیاسی : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس مصوبه‌ هیات دولت، بانک مرکزی موظف به تشکیل سامانه‌ای برای تسهیلات ارزی و ریالی شد.

سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست امروز (چهارشنبه )هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه هیات دولت مصوبه‌ای برای رفع موانع تولید داشتیم که مواردی در آن مطرح شده بود که از جمله آن اینکه بانک مرکزی موظف شد سامانه‌ای برای تسهیلات ارزی و ریالی تشکیل دهد که همه فرایند میزان سود و جرایم در آن ذکر شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه برای تسهیلات گیرندگان پرونده‌ای الکترونیکی تشکیل می‌شود که این مسئله یکی از مشکلات ما بود، چرا که تولیدکنندگان می‌گفتند نمی‌دانیم سود به چه نحوی محاسبه می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی : مردم برای تهیه ارز اربعین به‌جای صرافی‌ها به بانک‌ها مراجعه کنند

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مقداری دینار دیروز از عراق وارد شده و از فردا توزیع می شود، گفت: مردم برای تهیه ارز اربعین به‌جای صرافی‌ها به بانک‌ها مراجعه کنند.

علی صالح آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مردم برای تهیه ارز اربعین به جای صرافی‌ها به بانک‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: مقداری دینار دیروز از عراق وارد شده و از فردا ( پنجشنبه ) توزیع می شود.

صالح آبادی تصریح کرد: انتظار این بود که مردم برای تهیه ارز، فقط به صرافی ها مراجعه نکنند.

وی افزود: قبلا 5 بانک ارز ارائه می کردند که به 21 بانک افزایش یافته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور: دور دوم سفرهای استانی از اواسط مهر آغاز می شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مشخص نیست که دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور از کجا شروع شود ولی از اواسط مهرماه این سفرها آغاز خواهد شد.

صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش دولت بر این است که اشتغال رونق پیدا کند و سفره مردم مطلوب‌تر شود.

وی در رابطه با دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دور اول سفرها تمام شد و جمع بندی صورت‌گرفت. در جلسه امروز به تأمین باقی مانده منابع در سال ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: از سوی سازمان برنامه و بودجه ۶۱ درصد از تعهدات دولت از محل منابع عمومی تا پایان شهریور پرداخت می‌شود. یعنی این میزان تخصیص داده شده و توسط خزانه تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد و در یک برنامه زمان بندی تا پایان سال تمام تعهدات دور اول از محل منابع عمومی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: ارزش افزوده تولیدات هر استان باید به همانجا تعلق بگیرد

سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درآمد تولیدات هر استان جز درآمد همانجا محسوب می‌شود؛ چراکه این ثروت آنجا خلق می‌شود و اگر ارزش افزوده شاملش می‌شود باید به استانی برسد که آن را ایجاد می‌کند.

مسعود میرکاظمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، در رابطه با اینکه دولت سیزدهم چه برنامه‌ای برای تقویت نظام مالیاتی استان دارد، گفت: علی‌القاعده عددی که امسال برای مالیات گذاشته شده، مشخص است. سهم استان‌ها معلوم است و کاری که سازمان مالیاتی در حال حاضر انجام می‌دهد این است که مالیات هر استانی که همان‌جا تولید صورت می‌گیرد، به جای آنکه شرکتش در تهران باشد آن را به همان استان انتقال می‌دهند و جزء درآمد آن استان محسوب می‌شود؛ چرا که این ثروت آنجا خلق می‌شود و اگر ارزش افزوده هم شاملش می‌شود باید به همان استان برسد که آن را ایجاد می‌کند.

وزیر اطلاعات: خبر فساد مالی برادرزن یکی از وزرا دروغ است

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات

وزیر اطلاعات خبر فساد مالی و دستگیری یکی از وابستگان یکی از وزرا را تکذیب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه ) هیات دولت، در پاسخ به این پرسش که آیا خبر فساد مالی و دستگیری برادر خانم یکی از وزرا صحت دارد، اظهار کرد: این خبر دروغ است.

وی درباره نحوه برخورد با مدیران متخلف در دولت و اینکه مورد مشابه دیگری در دولت  وجود دارد، اظهارکرد: مشابه این مورد اخیر را در دولت نداریم و اخبار مطرح شده صحت ندارد و کسانی که این مسایل را مطرح می‌کنند با آبروی افراد بازی می‌کنند. در مورد آقای مکارم اقدام شده و دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: همانطور که رییس جمهور اشاره داشتند، خود دولت مدعی مبارزه با فساد است و دولت کوتاهی نخواهد داشت .

خطیب درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اتهامات تبعه سوئدی گفت: منتظر نظر و گزارش سخنگوی قوه قضاییه باشید.

رئیس سازمان محیط زیست:  ۱۰۰میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه رها شده است

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از محل تصفیه‌خانه‌های تبریز و ارومیه برای احیای دریاچه ارومیه رها شده است.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت امروز( چهارشنبه ) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حفر و اتصال چاه های ژرف آب در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: درباره چاه های ژرف بوده که با دستور معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور صرفاً برای آزمایش قرار شد انجام شود و نتایج آن  به صورت کامل در اختیار سازمان محیط‌زیست قرار می‌گیرد.

وی افزود: هفته گذشته جلسه با حضور استاندار آذربایجان غربی در سازمان محیط زیست تشکیل و مقرر شد؛ ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب از محل تصفیه خانه های شهر های تبریز و ارومیه به سوی دریاچه ارومیه راهی شده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: موضوع دوم که درباره احیای دریاچه ارومیه مطرح است تونل انتقال آب است. با افتتاح این تونل ۶۰۰ میلیون متر مکعب از سد کانی سیب انجام می‌شود.

کدخبر: 823263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟