زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی شده است

کیومرث سرمدی در رابطه با معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس اظهار کرد: آقای محمدهادی زاهدی وفا معرفی شده اند، اما با توجه به اینکه مجلس تعطیل است، فضایی که ببینیم شرایطشان چگونه است قابل پیش بینی نیست.

وی افزود: مجموعا در مدت دو سه ماه گذشته که ایشان به عنوان سرپرست وزارت کار تعیین شدند، نوع تعاملشان با مجلس و مخصوصا با کمیسیون اجتماعی که کمیسیون اصلی این وزارتخانه است، خیلی قابل قبول نبوده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اما حال قضاوت بماند برای بعد از این تعطیلات که مجلس شروع به کار کند و در آنجا فضا بیشتر روشن خواهد شد.

 گفتنی است ، حجت الله عبدالملکی با رای نمایندگان مجلس در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده بود که پس از رسیدن به وزارت انتقاداتی به عملکرد او در این وزارتخانه وجود داشت.

با استعفای عبدالملکی در ۲۴ خردادماه سال جاری، رئیس جمهور در حکمی محمدهادی زاهدی‌وفا را به سمت «سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» منصوب کرد.

زاهدی وفا متولد ۱۳۴۲ در تهران و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوای کانادا است و در زمان تصدی سعید جلیلی از اعضای تیم مذاکره کنندگان هسته ای ایران بود.

ریاست دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق (ع)، عضویت در شورای عالی و ریاست اندیشکده اقتصاد مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فناوری، شورای اقتصاد، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی، عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی و ستاد تنظیم بازار، عضویت در شورای عالی دفاع و تامین اجتماعی، عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، ریاست هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین و ریاست هیات مدیره رایتل از جمله سوابقی است که در کارنامه کاری وی به چشم می خورد.

در زمان معرفی کابینه دولت سیزدهم، برخی رسانه‌ها از زاهدی وفا به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت اقتصاد و دارایی نام بردند. وی مدیر مسئول دو فصلنامه مطالعات اقتصاد اسلامی و سردبیر مطالعات امنیت اقتصادی نیز بوده است.

کدخبر: 822203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟