کواکبیان: مجمع عمومی سالیانه خانه احزاب سوم شهریور برگزار می شود

به گزارش رکنا، در نشست خبری روز دوشنبه 10 مرداد ماه 1401 کمیسیون ماده 10 احزاب که با همه اعضای دارای حق رای تشکیل شد، محسن اسلامی، مدیرکل دفتر امور سیاسی و دبیر کمیسیون ماده 10احزاب گفت: کمیسیون امروز با همه اعضای دارای حق رای تشکیل شد و ۴ مصوبه به تصویب رسید.

وی افزود: مصوبه سوم به خانه احزاب مربوط است که با توجه به اینکه اظهارات مصطفی کواکبیان مغایر تصمیم خانه احزاب ایران در خصوص برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب ایران بوده است، لذا خانه احزاب ایران باید موضع خود را در این باره رسما اعلام کند.

پس از گذشت 8 روز از اعلام این مصوبه خانه احزاب هیچ واکنشی نسبت به اظهارات کواکبیان و عدم برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب ایران نشان نداد.

در این خصوص مصطفی کواکبیان، رئیس کمیته روابط بین الملل خانه احزاب ایران، در گفتگویی کوتاه با خبرنگار رکنا گفت: مراسم مجمع عمومی سالیانه خانه احزاب ایران که قرار بود در تاریخ 6 مرداد ماه در سالن وزارت کشور برگزار شود به روز سوم شهریور ماه 1401برگزار شود.

وی افزود: آگهی دعوت به این مجمع در شماره امروز روزنامه مردم سالاری منتشر شده است.

امروز سه شنبه 18 مرداد ماه روزنامه مردم سالاری آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی خانه احزاب را به شرح زیر منتشر کرده است:

آگهی دعوت به مجمع سالیانه خانه احزاب

از کلیه دبیران کل احزاب ملی و استانی و یا نمایندگان تام الاختیار آنان که عضو خانه احزاب ایران می باشند دعوت می گردد تا در جلسه مجمع عمومی خانه احزاب ایران که از ساعت 9 الی 14 روز پنجشنبه مورخ سوم شهریور ماه به نشانی استان تهران، شهر تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پارک اندیشه، فرهنگسرای اندیشه، سالن اجتماعات(آمفی تئاتر) برگزار می شود، حضور بهم رسانند.

***

به گزارش رکنا، لازم به ذکر است جلسه روز پنجشنبه مورخ 6 مرداد ماه 1401 خانه احزاب که قرار بود در سالن ساختمان وزارت کشور برگزار شود، لغو شد و این مساله واکنش مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری و رئیس کمیته روابط بین الملل خانه احزاب ایران را به همراه داشت.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «آیا جناب رئیسی خبر دارند قرار بود ششم مرداد 1401 بر اساس دعوتنامه و اطلاعیه منتشره در روزنامه کثیر الانتشار هفتمین مجمع عمومی خانه احزاب ایران با حضور دبیران کل احزاب اصولگرا،مستقل و اصلاح طلب برگزار شود که متاسفانه وزارت کشور از برپایی این نشست در محل وزارتخانه جلوگیری کرد!!»

توییت مصطفی کواکبیان

وی همچنین در توئیت دیگری با اشاره به رفتار نامطلوب نسبت به احزاب نوشت: «به عنوان عضو شورای مرکزی خانه احزاب از بدو تأسیس در دولت اصلاحات تاکنون (غیر از پلمپ دفتر این خانه در دولت احمدی نژاد) چنین رفتاری را با احزاب ندیده ام! لذا امید است آقای رئیسی با دستور به وزیر کشور به رویه بی توجهی به احزاب به عنوان پایه اصلی انتخابات وتوسعه سیاسی کشور پایان دهند.»

توییت مصطفی کواکبیان

کدخبر: 812576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟