نیاکان ما بین‌المللی فکر می‌کردند / همدان محل تابستانی هخامنشیان بوده است

به گزارش رکنا از همدان، ضرغامی در جریان این بازدید گفت: طبیعت، آبشار و کتیبه های  گنجنامه بسیار دیدنی است و نقطه قوت جذب گردشگری در استان همدان است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: گردشگران در فصل گرم سال به این استان سفر کنند چراکه مسیر کوتاه، اتوبان و جاده امن و جاذبه های گردشگری این استان برای بازدید و تفریح گردشگران بی نظیر است.

وی با بیان اینکه تهرانی ها تعطیلات خود را به این استان سفر کنند افزود: همدان محل تابستانی هخامنشیان بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که راهنمایان گردشگری از کتیبه‌های گنجنامه می‌دهند این اثر دارای ظرافت‌های قابل تأملی است. 

وی اظهار داشت: خشایارشاه پسر داریوش همانند کتیبه‌های پدر خود را اجرا کرده که پایین‌تر از کتیبه‌ داریوش قرار گرفته است که به نظر می‌رسد به دلیل رابطه احترام به پدر بوده است و این می‌تواند به عنوان یک سند مورد توجه باشد. 

ضرغامی اضافه کرد: مشابهت متن هر 2 کتیبه در 2 دوره و به سه زبان نشان می‌دهد نیاکان ما بین‌المللی فکر می‌کردند چرا که در آن دوران نیمی از دنیا در اختیار ایران بوده است. 

وی با اشاره به اینکه در متن کتیبه‌ها به شادی اشاره شده است، خاطرنشان کرد: اشاعه شادی در جامعه موضوعی است که بارها به آن تاکید کرده‌ایم و جامعه امروزی به آن نیازمند است‌.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رابطه با نگهداری کتیبه‌های گنجنامه بیان کرد: برای جلوگیری از فرسایش این آثار باید تدابیری اندیشید تا از آسیب به آنها جلوگیری شود. 

ضرغامی در ادامه به طبیعت زیبا، آب‌وهوای دلپذیر و غنای فرهنگی و تاریخی همدان اشاره کرد و گفت: این استان به دلیل فاصله مسافتی کوتاه با پایتخت می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری پایتخت‌نشینان باشد.

عارفه سلیمانی فرد/همدان

کدخبر: 808483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟