رئیس صداوسیما از رهبری عذرخواهی کرد

به گزارش رکنا، بنا بر اعلام روابط عمومی صداوسیما ، «در پی تذکر رهبر انقلاب پیرامون برخورد یکی از برنامه‌های صداوسیما با توفیق اخیر نیروی انتظامی، رئیس رسانه ملی در نامه‌ای خطاب به ایشان، از غفلت پیش آمده، عذرخواهی کرد.

متن نامه پیمان جبلی بدین شرح است:

«باسمه تعالی

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب‌؛

سلام علیکم،

فرزندان شما در رسانه ملی تذکر و گلایه شما را با گوش جان شنیدند. از غفلت و قصور پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و بدیهی است که جبران خواهد شد. بی‌شک؛ ما سربازان شما در صدا و سیما همواره نیازمند تذکرات و نصایح راهگشایتان هستیم و یکی از شاخصه‌های تحول در رسانه ملی، توجه جدی و پیگیری مجدانه هشدارها و رهنمودهای حضرتعالی خواهد بود»».

تذکر رهبری به صداوسیما

چند روز پس از آنکه سردار اشتری، فرمانده فراجا به عملکرد صداوسیما در مواجهه با پلیس در موضوع سرقت صندوق‌های امانات شعب یکی از بانک‌ها در تهران اعتراض کرد، رهبری انقلاب نیز در سخنانی به این رویکرد انتقاد کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه «امروز سعی دشمن این است که ایمان دینی، امید، خوش‌بینی به آینده و به مدیریّت کشور را تضعیف کند»، اظهار داشتند: گاهی متأسّفانه در فضاهای رسمیِ خودِ ما اینها را بین مردم جوری پخش میکنند که مردم به این نتیجه برسند که راه‌ها بن‌بست است، راه‌ها خطا است یا به این نتیجه برسند که مسئولین کشور، مدیریّت کشور، بلد نیستند کشور را اداره کنند. این همه زحمت دارد کشیده میشود، این همه تلاش میشود، در مقابلِ این تلاشها این جوری [برخورد میشود]. حالا فرض بفرمایید، مِن باب مثال نیروی انتظامی کشور مثلاً یک تعدادی دزد را ظرف ۴۸ ساعت بعد از دزدی دستگیر میکنند؛ خب باید تشویق بشوند، [امّا] در رسانه‌ی ملّی خود ما جوری حرف زده میشود که به جای تشویق، کأنّه سرزنش میشوند! عمدی که نیست ــ مسلّم است که عمدی نیست ــ امّا غفلت است؛ این غفلتها به سود دشمن تمام میشود. هر کسی که مردم را از آینده ناامید کند برای دشمن دارد کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. هر کسی ایمانهای مردم را تضعیف کند به سود دشمن دارد کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. هر کسی مردم را نسبت به فعّالیّت و تلاش و برنامه‌ریزی‌های مسئولین کشور بی‌اعتقاد و بدبین بکند، دارد به سود دشمن کار میکند؛ چه بداند، چه نداند.

منبع: اصناف نیوز

کدخبر: 795148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟