کالاها بی حساب و کتاب گران شده اند/ سلامت غذایی مردم در خطر است

محمد حسن آصفری افزود : متاسفانه گرانی کالاها به مردم فشار مضاعفی آورده است. مجلس در این زمینه گلایه مند جدی است و باید هر چه سریعتر دولت جلوی گرانی افسارگسیخته ای که در جامعه وجود دارد را بگیرد و اقدامی به موقع در این زمینه انجام دهد.

  وی ادامه داد: نرخ مالیات در حالی افزایش داشته است که کسبه و فروشنده ها درآمد آنچنانی ندارند و اعتراضات کسبه و بازاریان در این رابطه نشان دهنده عدم رضایت آنها از وضعیت موجود است .

  آصفری تاکید کرد: ما هر جا می رویم شاهد گلایه مردم هستیم آنها نسبت به گرانی کالاها که بدون هیچ حساب و کتابی گران شده اند گلایه دارند قدرت خرید مردم پایین آمده است و نمی توانند بسیاری از کالاها را تامین کنند و آن را از سفره شان حذف کرده اند.

 نماینده مردم اراک اظهار کرد: قطعا سلامت غذایی مردم در معرض تهدید است. با یکی از شرکت های تولیدکننده مواد لبنی صحبت می کردم تاکید داشتند که کاهش تولید داشتند و حتی برخی از تولیداتشان را در انبارها نگهداری می کنند مواد لبنی که می تواند برسلامت مردم اثر بگذارد از سفره شان حذف شده است. میوه آنقدر گران شده است که فکر کنم برخی خانواده ها کلا میوه را حذف کرده باشند.

جلوی بالارفتن قیمت ها را بگیرند و قیمت ها را به شهریور ۱۴۰۰برگردانند

  وی گفت: بایستی وزارتخانه های کشاورزی و صمت در این زمینه تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند که جلوی بالارفتن قیمت ها را بگیرند و قیمت ها را به شهریور ۱۴۰۰برگردانند. البته رئیس جمهور گفته است که برای حل این مشکل برنامه دارد منتها آقایان در دولت بدانند که مجلس هم قرار نیست خیلی صبر کند. اگر ببینیم دولت برنامه ای برای حل این مسائل ندارد قطعا ما که وکیل المله هستیم جهت احقاق حقوق مردم اقدام می کنیم.

  وی تصریح کرد: مطمئنا مجلس باید طرح های تدوین و طراحی کند که این افزایش قیمت ها را مدیریت کند و «طرح مجاب دولت به اصلاح قیمت ها »را تدوین و تصویب کند. درست است که ما نمی توانیم قیمت گذاری کنیم ولی باید طبق قانون دولت را وادار کنیم که قیمت ها را کاهش دهد.

  وی خاطر نشان کرد: سوال، استیضاح و تذکر از ابزارهای نظارتی مجلس است که از آنها استفاده خواهد کرد. خط قرمز مجلس مردم هستند و رضایتمندی مردم برای ما بسیار با اهمیت است و این موضوع می خواهد برای دولت خوشایند باشد یا نباشد.

منبع : عصر ایران

کدخبر: 793573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟