رهبر انقلاب: تجربه ایران و ونزوئلا نشان داد تنها راه پیروزی مقاومت است

به گزارش رکنا، رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور ونزوئلا و هیئت همراه فرمودند: مقاومت جنابعالی و ملت ونزوئلا بسیار با ارزش است زیرا قدر و منزلت و لیاقت یک ملت و کشور و رهبران آن کشور را ارتقا می‌دهد و امروز قاعدتاً نگاه امریکا به ونزوئلا متفاوت از گذشته است.

این گام‌های بلند در شرایطی برداشته شده است که سنگین‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها و فشارها بر ملت ایران تحمیل شد و امریکایی‌ها خودشان نام آن را «فشار حداکثری» گذاشتند.

مقاومت ملت ایران باعث شکست سیاست فشار حداکثری شد، به‌گونه‌ای که یکی از مسئولان برجسته سیاسی امریکا چندی پیش تعبیر «شکست مفتضحانه» را به‌کار بُرد.

نتیجه‌ای ایستادگی و موفقیت دو ملت ایران و ونزوئلا

نتیجه‌ای که می‌توان از ایستادگی و موفقیت دو ملت ایران و ونزوئلا گرفت، این است که تنها راه علاج در مقابل فشارها، ایستادگی و مقاومت است ضمن آنکه باید همکاری‌ها و ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیواری ونزوئلا بیش از پیش مستحکم و نزدیک شود.

رهبر انقلابدر ادامه اشاره به این موضوع داشتند که  لازمه همکاری‌های بلندمدت به سرانجام رساندن آنها است.

و دو کشور با هیچ کشوری اینگونه روابط نزدیک ندارند و ایران نشان داده است که در مواقع خطر، خطر می‌کند و دست دوستان خود را می‌گیرد. موضع‌گیری‌های چندی قبل جنابعالی علیه رژیم صهیونیستی بسیار درست و شجاعانه بود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اظهار داشت:

آمریکایی‌ها یک جنگ تدریجی و چند بُعدی را علیه کشور ما آغاز کردند ولی ما توانستیم با ایستادگی و استفاده از فرصت‌هایی که تحریم‌ها در اختیار ما قرار داد، مقابله همه‌جانبه را با تهاجم آمریکا آغاز کنیم و اکنون شرایط ونزوئلا بهتر از چند سال قبل است.

ما در حال طراحی یک نقشه‌راه دقیق برای همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در بخش علم و فناوری هستیم.

کشورش موضوع فلسطین را یک موضوع مقدس بشری می‌داند؛ به علت همین اعتقاد، رژیم صهیونیستی از طریق موساد در حال توطئه مستمر بر ضد ونزوئلا است.

تسنیم

کدخبر: 790972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟