بیوگرافی محمد مخبر

محمد مخبر در شهر خوزستان در سال ۱۳۳۴ در یک خانواده ی مذهبی متولد شد. حجت الاسلام علامه عباس مخبر، پدر محمد مخبر است که از وعاظ و منبری های شهرستان دزفول به شمار می رود.

محمد مخبر در دزفول و اهواز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل شد. سپس وی در رشته مدیریت و برنامه ریزی توسعه اقتصادی در مقطع دکتری، در رشته مدیریت با گرایش سیستم ها در مقطع کارشناسی ارشد و مهندسی برق در مقطع کارشناسی تحصیل کرده است.

همچنین از مدارک تحصیلی او می توان به مدرک کارشناسی ارشد و دکتری حقوق بین الملل اشاره کرد.

دکتر محمد مخبر متاهل دارای دو فرزند به نام طیبه و سجاد است.

فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی  محمد مخبر

در سال ۱۳۸۵ محمد مخبر به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره ایرانسل بود. محمد مخبر، ریاست ستاد را از سال ۱۳۸۶ بر عهده گرفت. وقتی که محمد مخبر روی کار آمد، در سال ۱۳۸۶ از سوی رهبر معظم انقلاب، رویکرد جدید فعالیت های اجتماعی و اقتصادی برای ستاد با هدف فراهم کردن مشارکت مردم در مناطق محروم کشور، به خصوص کارآفرینان، مخترعان و نخبگان کشور آغاز شد. بنیاد برکت به فعالیت در زمینه هایی همچون اشتغال زایی و عمرانی می پردازد. بنیاد برکت در آذر ۱۳۸۶ بمدت دو ماه بعد از روی کار آمدن محمد مخبر، در زمینه اشتغال زایی و عمرانی کار خود را شروع کرد. از اقدامات دیگری که در زمان ریاست محمد مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفت می توان به راه اندازی مؤسسه دانش بنیان برکت، بنیاد برکت احسان، برکت تل، شهرک دارویی برکت و قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام اشاره کرد که در ادامه با انها اشنا می شود.

از شرکتهای وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام می توان به شرکت برکت تل اشاره کرد که به عنوان طراح و مجری طرح سلامت الکترونیک از سوی بنیاد برکت برای توسعه خدمات رسانی به مناطق محروم کشور در زمینه سلامت عمومی می باشد. این شرکت به ارائه ی ۱۸ نوع خدمات الکترونیکی در قالب طرح سلامت الکترونیک می پردازد.

محمد مخبر، معاون اول رئیسی

پس از مطرح کردن زمزمه هایی درباره ی انتخاب محمد مخبر بعنوان معاون اول حجه الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی( رییس جمهور دولت سیزدهم)، سرانجام خبر انتساب محمد مخبر در روز یک شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۰ بعنوان معاون اول سید ابراهیم رئیسی به صورت رسمی رسانه ای شد.

سوابق محمد مخبر

محمد مخبر در پست های متعددی فعالیت داشته که از مهمترین این سمت ها می توان به ریاست هیئت مدیره بانک سینا، معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان ، معاونت استانداری خوزستان، مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول، معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان اشاره کرد.

تالیفات محمد مخبر

از جمله تالیفات او میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

- اقتصاددانان برتر جهان ( ۱۳۹۲)، جلد اول، انتشارات نور علم

- معاذیر معاف کننده مجازات ها در اساسنامهٔ دیوان بین المللی کیفری ( ۱۳۹۳)، انتشارات نور علم

- رهیافتی به توسعهٔ اقتصادی توأم با عدالت ( ۱۳۹۴)، انتشارات دانشگاه امام جعفر صادق

- رشد اقتصادی شتابان در ایران،( ۱۳۹۵)، نشر چالش

کدخبر: 781329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟