400 میلیون پوند که از انگلستان گرفتیم کجاست؟

به گزارش رکنا سیاسی، محمود عباس‌زاده در پاسخ به این پرسش که چگونه قرار است این پول‌ها از عمان وارد کشور شود،گفت: «بالاخره مذاکراتی شده است. ما یک سری کارهایی برای آزاد کردن اموال‌مان، به ویژه در مورد پول‌های بلوکه شده آغاز کرده‌ایم.»

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: «مذاکرات و رایزنی‌های مستمری را شروع و بر اساس قواعد حقوق بین‌المللی هم اقدام کرده‌ایم. طبق گفت و گو‌های وین هم یکی از موضوعاتی که به صورت جدی توسط دیپلمات‌های ما پیگیری می‌شد، بحث آزاد کردن پول‌های ما بود. حتی بارها به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر حسن نیت دارید دست به کار شوید و بخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه شده ما را آزاد کنید؛ ما هم این امر را دال بر حسن نیت و جدیت شما تلقی می‌کنیم. کاری هم که با انگلیس شد در همین راستا بود.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: «حدود 400 میلیون پوند بدهی انگلستان به ما از مبدا آزاد شده است. چندان مشکل به مقصد رسیدن را نداریم کما اینکه به مقصد هم خواهد رسید. مهم این است که یک کار هماهنگ، حقوقی، مستدل و عالمانه را برای بازگشت این پول‌ها شروع کرده‌ایم و دارد نتیجه هم می‌دهد. »

کدخبر: 774026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟