پیام مهم وزیر خارجه خطاب به طرف های اروپایی برجام + فیلم
حجم ویدیو: 2.95M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35

به گزارش رکنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفت: با صراحت اعلام می کنیم که با حسن نیت، با جدیت و با نگاه رسیدن به یک توافق خوب، مذاکرات وین را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد. امیدواریم طرف های مقابل در برجام هم با این رویکرد مذاکرات وین وارد شوند. 

وی افزود: طرف های مقابل ما تردید نکنند که اگر بخواهند یک امتیاز بدهند و ده امتیاز بدهند، جمهموری اسلامی ایارن هرگز زیر بار روش نخواهد رفت. 

امیرعبداللهیان تاکید کرد: سه کشور اروپایی تاکنون هیچ ابتکار جدیدی نشان ندادند. موضع برخی کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه در مذاکرات سازنده نیست. البته نقش اتحادیه اروپا، جوزپ بورل و انریکه مورا مثبت است.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: یالات متحده نظرات و پیام‌های خود را به شکل non paper اعلام کرده و پاسخ لازم را دریافت می‌کند.

وی اظهار داشت: این‌که می‌گویند نگران پیشرفت هسته‌ای ایران هستیم، با صدای بلند می‌گوییم اگر می‌خواهید نگرانی شما برطرف شود تمامی تحریم‌های برجامی باید برطرف شود. از مواضع روسیه و چین در مذاکرات قدردانی می‌کنیم.

امیرعبداللهیان در پایان تصریح کرد: در مذاکرات پرچالش، موفق شدیم نظرات ایران را در پیش‌نویسی که از هفته آینده مورد بحث قرار می‌گیرد به تأیید شفاهی همه طرف‌ها برسانیم. 

کدخبر: 754602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟