حضرت عیسی (ع) متعلق به همه مردم دنیا است

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ، آیت‌الله احمد جنتی امروز( چهارشنبه ) در نطق پیش از دستور جلسه شورای نگهبان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، گفت: مظلومیت آل الله به ویژه حضرت زهرا (س) انسان را متاثر می‌کند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: رسم است وقتی فردی از دنیا می‌رود مراسم عزاداری برگزار می‌کنند و به خانواده مصیبت دیده دلداری می‌دهند اما راجع به حضرت فاطمه سلام الله علیها چه اتفاقی افتاد که غیر از مصیبت پدر (پیامبر گرامی اسلام) مصیبت تنهایی، غربت، بی‌کسی و بدرفتاری‌ها موجب می‌شود حضرت به ناچار خارج از مدینه و بر سر مزار حضرت حمزه گریه و عزاداری کند.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: امیدوارم خداوند ما را با اهل بیت (ع) محشور کند و توفیق دهد راهشان را ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) به مسلمانان و مسیحیان جهان تصریح کرد: حضرت عیسی (ع) متعلق به قشر و ملت خاصی نیست، ایشان متعلق به هم مردم دنیا است.

دبیر شورای نگهبان افزود: علاقه و ارادت ما به حضرت عیسی (ع) اگر بیشتر از مسیحیان نباشد، کمتر نیست؛ چراکه با آموزه‌ها و منابع اسلامی نیز شناخت کاملی از حضرت عیسی(ع) ایجاد می‌شود.

آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد خداوند توفیق دهد از انبیاء الهی پیروی کنیم و راهشان را مخلصانه ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد درگذشت آیت‌الله سید محمود شاهرودی، فقدان ایشان را مصیبت بزرگی دانست و گفت: خداوند ایشان را با اولیاء الله محشور کند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آیت‌الله شاهرودی خدمات زیادی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و آثار بسیار خوبی داشتند که امیدوارم فرزندان ایشان این آثار را حفظ کنند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه نام و یاد آیت‌الله شاهرودی را فراموش نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: خداوند آیت‌الله شاهرودی را رحمت و روحشان را شاد کند.

 

کدخبر: 754250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟