توافق اولیه مجلس و دولت درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه

به گزارش رکنا، به نقل از تسنیم، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اظهار داشت: رسیدگی به طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی قرار داشت که پس از چند جلسه در این نشست، به یک متن مشترک مورد توافق کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت امور اقتصاد و دارایی و همچنین سازمان امور مالیاتی رسیدیم.

وی افزود: مقرر شد پس از نهایی شدن متن مشترک مورد توافق، طرح مذکور جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه شود تا در دستورکار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در این جلسه همچنین با حضور الفت معاون قوه قضائیه، طرح تسری حقوق به کارکنان دستگاه قضا، مشکلات معیشتی آنها و همچنین ضرورت حمایت و پشتیبانی از قضات بررسی شد.

مرحبا با اشاره به نقطه نظرات مطرح شده از سوی نمایندگان در این جلسه ، اظهار کرد: ارتقا تعامل میان قوه قضائیه و مقننه، مسائل مربوط به شعب دادگستری‌ها در استان‌ها و ضرورت ایجاد تعامل میان دادستان‌ها، قضات و نمایندگان برای رسیدگی به مسائل عمومی جامعه از جمله دغدغه‌ها مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون در این جلسه بود.

نماینده آستارا در مجلس همچنین با اشاره به اظهارات معاون قوه قضائیه، بیان کرد: معاون قوه قضائیه در جلسه مشترک با عضای کمیسیون عنوان کرد که سازوکاری برای ایجاد تعامل بین قوه قضائیه و قوه مقننه در حال بررسی است تا در ادارات کل هر استان یعنی در دادگستری های کل هر استان یک نفر وظیفه تعامل با وکلای ملت را داشته باشد تا در صورت ایجاد مشکلی از طریق این شخص هماهنگی های لازم انجام شود.

کدخبر: 751497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟