بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، این بیانیه پس از پایان سفر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به بحرین و دیدار او با مقامات ارشد این کشور صادر شده است.

خبرگزاری واس گزارش داد: در بخشی از بیانیه مذکور آمده است که دو طرف بر اهمیت رسیدگی جدی و مؤثر به پرونده هسته‌ای و موشکی ایران با تمام عناصر و پیامدهای آن تأکید کرده‌اند.

ریاض و منامه اضافه کردند که این گام باید در راستای «برقراری امنیت، ثبات منطقه‌ای و جهانی، تأکید بر حسن همجواری و احترام به قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و سازمان ملل متحد باشد. »

در ادامه همچنین بر دور نگاه داشتن منطقه از تمام فعالیت‌ها و آنچه مداخله‌های بی‌ثبات‌کننده خوانده شده، تأکید و در عین حال، از طرف‌های ذیربط خواسته‌ شده که منافع کشورهای منطقه، امنیت و ثبات آن‌ها را در نظر بگیرند.مطابق با این بیانیه، عربستان سعودی و بحرین اعلام کردند که «راهکار سیاسی تنها راه‌حل بحران سوریه است .»

دو طرف همچنین در بخش دیگری از بیانیه‌ در اظهاراتی مداخله‌جویانه «بر لزوم انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی فراگیر برای لبنان» و انحصار سلاح در دستان دولت قانونی این کشور تأکید کردند.

عربستان سعودی و بحرین در ادامه به اتهام‌زنی به جنبش حزب‌الله لبنان پرداختند و با «تروریستی» خواندن این جنبش، آن را از جمله عوامل ناامنی و بی‌ثباتی منطقه قلمداد کردند.این اتهامات در حالی علیه حزب‌الله لبنان مطرح شده است که عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی عربی از سال ۲۰۱۵ همچنان در امور یمن مداخله می‌کند و باعث بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور شده است.

کدخبر: 749833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟