رئیس‌جمهور: اولویت اشتغال با افراد بومی مناطق است

به گزارش رکنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی نیروی کارآمد در استان بوشهر هست، حتماً وی باید در اولویت قرار بگیرد. چه در صنعت نفت و گاز و در چه حرفه‌های دیگر باید این کار صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های پتروشیمی درآمدهای بسیار خوبی دارند و باید سهم خود را توسعه و خدمات‌رسانی به استان پرداخت کنند؛ حق مردم استان در ارتباط با درآمد نفت و گاز به‌ویژه پتروشیمی مورد تاکید ماست.

وی گفت: اقداماتی در حوزه کشاورزی و نخیلات قطب است؛ سدی وجود دارد که به‌خاطر برخی از اقدامات مدت‌ها به ثمر نرسیده است که با وارد مدار شدن این سد، ۷۰ درصد از مشکل آب نخیلات حل خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت آب بوشهر گفت: مشکل آب بوشهر از دو کانال نیروگاه انرژی اتمی و آب‌شیرین‌کن باید به صورت فوری حل شود و هرچقدر اعتبار نیاز باشد، تأمین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نیروگاه هسته‌ای بوشهر یک هزار مگاوات برق تولید می‌کند اما با یک اقدام جهادی می‌توان طی دو سال ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کرد که به آقای اسلامی تاکید کرده‌ام. شاید نتوان تا دوساله آینده به این مهم رسید اما باید این فرایند هر چه زودتر آغار شود.

وی در خصوص ساخت مسکن در بوشهر گفت: توانسته‌ایم زمین‌های موردنیاز را در حاشیه شهرهای بوشهر برای ساخت انبوه مسکن مهیا و شناسایی شده است. تصمیم دولت برای مسکن جدی است.

وی در خصوص اراضی پرورش میگو در استان بوشهر گفت: در گام اول ۱۵۰۰ هکتار از اراضی میگو به افراد واجد شرایط تعلق‌گرفته تا میزان پرورش میگو چندبرابر شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: 94 طرح در حوزه‌های نفت و گاز، کشاورزی، اقتصاد دریا، گردشگری و اشتغال در شورای اداری تصویب شده است؛ این مصوبات توسط دولت تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود. مردم هم تا حصول نتیجه، موضوعات را پیگیری کنند./ فارس

کدخبر: 727887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟