کشته شدن 7 نظامی آمریکایی در انفجارهای فرودگاه کابل / پنتاگون: انفجار فرودگاه کابل نتیجه یک حمله پیچیده است + فیلم
حجم ویدیو: 2.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24

ساعاتی پیش دو انفجار در حوالی فرودگاه کابل رخ داد. برخی منابع خبری از کشته شدن دست کم 60 نفر در انفجارهای فرودگاه کابل خبر داده اند. همزمان آمریکایی ها اعلام کرده اند که انفجارهای فرودگاه کابل منجر به کشته شدن نیروهای آنها شده است. داعش مسئولیت انفجارهای فرودگاه کابل را پذیرفته است. پنتاگون انفجارهای فرودگاه کابل را نتیجه یک حمله پیچیده توصیف کرده است.

به گزارش رکنا، شاهدان عینی از کشته شدن 7 نظامی آمریکایی در  انفجارهای فرودگاه کابل خبر می دهند. پنتاگون انفجارهای فرودگاه کابل را نتیجه یک حمله پیچیده توصیف کرده است.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرده است که «انفجاری که در فرودگاه کابل روی داد، نتیجه یک حمله پیچیده است و طی آن تعدادی از آمریکایی‌ها کشته و زخمی شدند. تأیید می‌کنیم یک انفجار دیگر در نزدیکی فرودگاه کابل و هتل "بارون" روی داده است.»

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس نیز گفت: «بوریس جانسون نشستی فوق العاده را در مورد انفجار‌های کابل برگزار خواهد کرد.»

فاکس نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که احتمالا حملات کابل هماهنگ بوده و ادامه دار خواهد است.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا نیز گفت: «ما باید برای برقراری ثبات در خارج فرودگاه کابل تلاش کنیم تا بتوانیم و فرآیند خارج کردن نیرو‌ها و شهروندان را تمام کنیم.»

فاکس نیوز اعلام کرد: «خارج کردن آمریکایی‌ها از افغانستان نیازمند مذاکره با طالبان یا پیروی از روش‌های غیرکلاسیک است.»

مقامات اورژانس در کابل اعلام کرده اند که تاکنون  حدود ۶۰ زخمی از انفجار‌های فرودگاه، به بیمارستان منتقل شده‌اند، اما بیمارستان مرکز جراحی فوری کابل اعلام کرده است تاکنون شصت کشته و شش زخمی به این بیمارستان منتقل شده است.

کدخبر: 715286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟