بوریس جانسون: در صورت لزوم با طالبان همکاری می‌کنیم

همزمان با ایجاد تنش در مناطق مختلفی از افغانستان، زنان افغانستان نیز با بحران های مختلفی روبرو شدند. زنان افغانستان این روزها پا به پای مردان از اتفاقات مختلفی که در این کشور می افتد خون دل می خورند. اخیراً توجه ها به زنان افغانستان زیاد شده است. در فیلم های منتشر شده از وضعیت مردم، زنان افغانستان یا فراموش شده اند یا تحت فشار بسیار زیاد قرار گرفته اند.

به گزارش رکنا ، دولت انگلیس اعلام کرده است که از روز شنبه هفته گذشته، یک هزار و ۶۱۵ نفر از جمله ۳۹۹ تبعه انگلیسی و افراد وابسته به آنها، ۳۲۰ کارمند سفارت و ۴۰۲ افغان را از افغانستان خارج کرده است.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به دومینیک راب وزیر امور خارجه دولت خود که به دلیل بحران افغانستان از سوی احزاب مخالف انگلیس مورد انتقاد قرار گرفته است، اعتماد دارد تاکید کرد: "کاملا به او اعتماد دارم. "

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد.

 

کدخبر: 713731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟