حضور طالبان در کاخ ریاست جمهوری / فیلمی دردناک از خروج مردم افغانستان از کشور + بیانیه اشرف غنی
حجم ویدیو: 3.55M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

به گزارش رکنا، اشرف غنی بعد از خروج از کابل در بیانیه ای که درصفحه فیس بوک خود منتشر کرد، تاکید داشت که در صورت کناره گیری و عدم خروج از کشور تعداد بیشماری از هموطنان شهید میشدند و شهر کابل با با نابودی و ویرانی روبرو میشد که نتیجه ان وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی در شهر شش میلیون نفری کابل خواهد بود.

غنی در ادامه نوشت: طالبان تصمیم گرفتند که من را برکنار کنند، آنها اینجا هستند تا به تمام کابل و مردم کابل حمله کنند و من به منظور جلوگیری از سیل خونین، فکر کردم بهتر است خارج شوم.

رییس جمهوری سابق افغانستان تاکید کرد: طالبان قضاوت شمشیر و اسلحه را به دست آورده اند و اکنون مسئول حفاظت از آبرو، ثروت و عزت نفس هموطنان هستند اگرچه آنها مشروعیت قلب ها را به دست نیاورده اند.

غنی در بیانیه خود متذکر شد: در تاریخ هرگز قدرت به تنهایی به هیچ کس مشروعیت نداده و طالبان نیز به آن دست پیدا نخواهد کرد. آنها اکنون با یک آزمایش تاریخی جدید روبرو هستند، یا از نام و ناموس افغانستان محافظت خواهند کرد یا مکانها و گروه ها دیگر را در اولویت قرار خواهند داد.

غنی در توصیه به طالبان نوشت: بسیاری از مردم و بسیاری از اقشار در ترس هستند لازم است طالبان به همه مردم، ملت ها، بخش های مختلف، خواهران و زنان افغانستان اطمینان دهند که مشروعیت و قلب مردم را به دست خواهند آورد.

رییس جمهور افغانستان عصر روز یکشنبه پس از ورود نیروهای طالبان به کابل این شهر را ترک کرد. پس از آن عبدالله عبدالله در پیامی ویدئویی اشرف غنی را رییس جمهور پیشین خواند.

 تلویزیون الجزیره با نمایش تصاویر اعضای طالبان در نقاط مختلف ساختمان ارگ تایید کرد که آنها کنترل ارگ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند.

در این تصاویر دیده می‌شود که اعضای طالبان پرچم این کشور را در داخل ارگ برمی‌چینند و پرچم خود را به جای آن بالا می‌برند.

کدخبر: 712912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟