دستور بایدن برای حمله بمب‌افکن‌های بی-۵۲ به مواضع طالبان

به گزاش رکنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، جو بایدن ، رییس جمهوری آمریکا، به تازگی دستور داده است که مواضع طالبان در افغانستان، توسط بمب افکن‌های (بی-۵۲) هدف قرار داده شوند.

همچنین رسانه‌های دیگر نظیر تایمز انگلیس، نوشتند، بایدن دستور داده علاوه بر بمب‌افکن‌های بی- ۵۲ هواپیماهای سنگین از نوع لاکهید ای سی-۱۳۰ مواضع طالبان در افغانستان را بمباران کنند.

تایمز به نقل از منابع دفاعی آمریکا با تایید این خبر نوشت: این جنگنده‌ها مواضع طالبان در اطراف شهرهای قندهار و هرات و مرکز ولایت هلمند یعنی شهر لشکرگاه را در تلاش برای ممانعت از سقوط این شهرها به دست این جنگجویان بمباران می‌کنند.

منابع به این روزنامه گفتند، جنگنده‌های بی-۵۲ که هنوز تعدادشان مشخص نشده از پایگاه العدید قطر برای هدف گرفتن مواضع طالبان بلند شده‌اند.

این تصمیم در سایه انتشار گزارش‌های کنترل طالبان بر دو شهر زرنج و شبرغان مرکز دو ولایت نیمروز و جوزجان گرفته شده است.

پیش از این، منابع امنیتی در جنوب افغانستان اعلام کردند در پی حمله طالبان برای تصرف شهر «لشکرگاه» مرکز ولایت هلمند، نیروی هوایی آمریکا دو بار مواضع طالبان را هدف قرار داد.

منابع افزودند که بمب‌افکن‌های آمریکایی، سه حمله هوایی دیگر را نیز علیه مواضع طالبان در منطقه «تخته پل» مرکز منطقه‌ای «پنجوایی» ولایت قندهار انجام داد.

این حملات درحالی صورت گرفته است که چندی پیش، ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) تصریح کرد که نیروی هوایی این کشور به حملات هوایی در حمایت از نیروهای افغان که با حملات طالبان مواجه هستند، ادامه خواهد داد.

کدخبر: 711142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟