کدخدایی از ناگفته ها پرده برداشت ؟! / روزهای سخت شورای نگهبان!

کدخدایی در گفتگو با شبکه خبر در پاسخ به این سوال که چند سال مسئولیت سخنگویی شورای نگهبان را برعهده داشتید گفت: من از سال ۸۰ وارد شورای نگهبان شدم. کدخدایی در ادامه گفته است از سال ۸۴ با تشکیل دولت جدید قرعه فال به نام من افتاد و سخنگویی را بر عهده گرفتم و مقطعی به دلیل آن‌ که مجلس به من برای حضور در شورای نگهبان رای نداد سخنگو نبودم، در مجموع حدود ۱۳ سال در خدمت بودیم. ادامه گفتگوی کدخدایی با شبکه خبر به شرح زیر است.

به گزارش رکنا، وی در پاسخ به این سوال که آیا از سخنگویی شورای نگهبان کناره‌گیری کردید؟ گفت: انتخابات هیئت‌رئیسه هر سال، ۲۶ تیر، برگزار می‌شود، هروقت این انتخابات برگزار می‌شود ممکن است جای افراد هم عوض شود بنابراین سمت‌های دبیری، قائم مقامی و سخنگویی تغییر می‌کند من دو سال گذشته اعلام کردم کم کم این سمت‌ها را واگذار می‌کنم پارسال قائم مقامی را واگذار کردم و امسال هم سخنگویی را.

سخترین روز کدخدایی در دوره سخنگویی شورا

سخنگوی سابق شورای نگهبان در ارتباط با سخت‌ترین روز در دوره سخنگویی این شورا گفت: مواقعی بود که نظر من موافقت اکثریت نبود اما چاره‌ای نبود و من باید از نظر شورای نگهبان دفاع می‌کردم و تلاش کردم به خوبی هم دفاع کنم، مثلاً فردی را نمی‌توانستیم در انتخابات تایید صلاحیت کنیم اما می‌دانستیم این فرد جایگاه، اعتبار و آبرویی دارد، سخت‌ترین مواقع وقتی بود که می‌خواستیم اعلام کنیم صلاحیت شما احراز نشده است.

خاطره شیرین کدخدایی

کدخدایی درباره خاطره شیرین دوران سخنگویی خود نیز گفت: زمانی که خبر خوب تایید صلاحیت را می‌خواستیم اعلام کنیم لحظه شیرینی بود همچنین گاهی می‌دیدیم گزارشات غیرمستند است و اگر دقت نمی‌کردیم ممکن بود سرنوشت فرد را تغییر دهد وقتی به به این گزارشات می‌رسیدیم و متوجه غیرمستند بودن آنها می‌شدیم شیرین بود.

وی در ارتباط با میزان پاسخگویی خود در زمان مسئولیت سخنگویی‌ شورای نگهبان گفت: ما چون باید چارچوب شورای نگهبان را رعایت می‌کردیم ممکن بود نتوانیم به سوالی پاسخ دهیم یا پاسخ صریح بدهیم.

عضو شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا از رسانه‌ها شکایت کرده است یا نه گفت: من اهل شکایت نبوده و نیستم مگر مواقعی که رسانه‌ها اخبار کذب را منتشر می‌کردند و همیشه می‌گفتم اگر خبر درست بزنید اعتراض نمیکنم.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا کار انجام نشده‌ای از دوران مسئولیت وی باقی مانده است یا نه گفت: چون مقطعی که من بودم مقطع خاصی بود، کارهای زیادی باقی مانده و دوستان ما و سخنگوی جدید در این زمینه بهتر عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سمت جدیدی به وی پیشنهاد شده است گفت: اگر می خواستم سمت جدیدی بگیرم همین‌جا می‌ماندم.

کدخدایی در ارتباط با خانواده اش چه گفت؟

کدخدایی در پایان در ارتباط با خانواده خود گفت: خانواده من علاقمند به نظام و انقلاب هستند و هر موقع به خانه می‌رفتم در ارتباط با مسئولیتم سوالات متعددی داشتند، بخشی را که می‌توانستم بگویم و عمومی بود را به آن‌ها می‌گفتم اما مطالب محرمانه‌ای نیز بوده که حتی به خانواده خودم هم نگفتم. من سه فرزند دارم دخترم ازدواج کرده و عضو هیئت علمی دانشگاه است و دو پسرم نیز در حوزه کامپیوتر و آی تی فعالیت می‌کنند.

کدخبر: 708418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟