ببینید / گزارش تصویری از جشنواره ال اس اکت با مدیریت السا فیروزآذر ! + فیلم
حجم ویدیو: 60.29M | مدت زمان ویدیو: 00:08:13

رکنا: اولین دوره جشنواره ال آس اکت در هشتم اردیبهشت ماه 1401 با مدیریت السا فیروزآذر برگزار شد. همچنین خبرنگار فرهنگی رکنا با داوران و همچنین سینماگران حاضر در جشنواره در خصوص هدف برگزاری و جزییات این جشنواره گفت و گو کرد.

به گزارش رکنا، اولین دوره جشنواره LS_ACT با مدیریت السا فیروزآذر در 8 اردیبهشت 1401 در عمارت نوفل لوشاتو در سه بخش بازیگری، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی برگزار شد.

السا فیروزآذر دبیر جشنواره، امیر سرتیبی مدیر جشنوار و همچنین امیرکاوه آهنین جان، غزل صارمی، لیلا برخورداری و حمیدرضا سنگیان داوران دوره اول جشنواره ال اس کت بودند.

خبرنگار فرهنگی رکنا با حضور در جشنواره ال اس اکت در خصوص جزییات و هدف این جشنواره با مدیر، داوران جشنواره و همچنین هنرمندان دیگر گفت و گو کرد.

السا فیروزآذر، مدیر جشنواره ال اس اکت در خصوص جشنواره ال اس اکت گفت : این فستیوال به درخواست دوستانی که علاقه سرشاری به بازیگری ،کارگردانی و فیلمنامه نویسی داشته اند، برگزار شد و ایده اولیه مطلق به آنان بود. هدف از برگزاری این جشنواره تولید اشتغال برای علاقه مندان این رشته بود.

السا فیروزآذر در پاسخ به پرسش خبرنگار رکنا مبنی بر این که " این جشنواره های هنری چه تأثیری در پیشرفت هنر در زمینه تئاتر ، کارگردانی و دیگر زمینه ها داشته است؟" گفت :  متاسفانه در برخی از جشنواره هایی که حضور پیدا می کنم ، از لحاظ رنگ و پوشش بازیگران و هنرمندان جزو جشنواره های کامل و خوب محسوب می شوند اما این چنین جشنواره ها در زمینه موسیقی ، روحیه ، محتوا و ... دچار ضعف ها و کمبود هایی است!

من برای برگزاری جشنواره ال اس اکت تلاش خود را کردم که جشنواره ای پر از شادی ، لبخند و  تشویق را به ارمغان بیاورم، زیرا این موضوعات برای افرادی که پا در این جایگاه گذاشته اند بسیار امید بخش بوده و می تواند باعث پیشرفت آن ها شود تا در میان سختی های کاری که برای آن ها رخ می دهد از قبیل مشکلات مالی و دیگر مشکلاتی که رسیدن به جایگاه را برای افراد علاقه مند دشوار کرده است؛ مثمر ثمر باشد.

مدیر جشنواره ال اس اکت در پاسخ به پرسش " علت پیشرو تر بودن زنان در برگزاری اکثر جشنواره های هنری خصوصی چیست؟ آیا موانع دولتی می تواند دلیل حضور پررنگ تر زنان در جشنواره های خصوصی باشد؟" پاسخ داد: در کلاس ها ، کارگاه ها و ورک شاپ ها نیز متقاضیان زن بیشتر هستند و دلیل اصلی این موضوع این که زنان سرزمین ما، بسیار کنشمند هستند و سینما نیز به طور تقریبی جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است.

زهرا داوودنژاد : امیداورم حضورم تأثیرگزار باشد!

زهرا داوودنژاد ، بازیگر سینما، تلویزیون و یکی از حضاران جشنواره ال اس اکت بود که در گفت و گو با رکنا در خصوص تأثیر حضور هنرمندان در جشنواره های هنری در رشد و پیشرفت هنر در مدیوم های تئاتر ، سینما و تلوزیون گفت: امیدوارم حضور من در این جشنواره تأئیر عمیق و کاربردی ای داشته باشد. در مجموع خوشحالم که این چنین جشنواره هایی متولد شده است و امیدوارم رشد کند و جدی تر گرفته شود زیرا تنها بستری ای است که جوانان ما و کسانی که تازه قصد وارد شدن به هنر را دارند ، استعدادیابی شوند، مورد تشویق قرار بگیرند، پرورش داده شوند و آموزش ببینند و این ها می تواند بسایر حائز اهمیت باشد؛ من هم همواره حامی این حرکت هستم.

زهرا داوودنژاد در خصوص پیشرو بودن بانوان در عرصه جشنواره های هنری خصوصی افزود: دنیا به صورتی پیش می رود که زنان توانایی ها و قدرت های خود را در سمت های مدیریتی، اجرایی و حتی در  بخش های هنری نشان می دهند و به توانایی خود ایمان می آورند.

لیلا برخورداری داور جشنواره ال اس اکت

لیلا برخورداری ، بازیگر سینما، تلویزیون و همچنین یکی از داوران جشنواره ال اس اکت در خصوص این جشنواره گفت :  جشنواره های هنری به خصوص برای قشر جوان ما می تواند بستری را فراهم کند که هنر خود را ارائه دهند و استعداد و توانایی خود را بشناسند؛ این نکته برای آینده و جوانان ما بسیار امیدوار کننده است.

لیلا برخورداری افزود : زمانی که اولین دوره جشنواره ای برگزار می شود به هر حال کمی ها و کاستی هایی دارد که وقتی در روند جشنواره قرار می گیریم متوجه آن می شویم و به مرور زمان می توان این کاستی ها را جبران کرد و در دوره های بعد جشنواره های بهتر نیز برگزار می شود. همین که چند جوان با حضو در این جشنواره مورد توجه قرار می گیرند و از آن ها در زمینه های مختلف خود در فیلم ها و تئاتر استفاده می شود ، یک اتفاق مثبت بوده که انگیزه هنرجو را قوی تر می کند.

اولین جشنواره هنری ال سی

اولین جشنواره هنری ال سی

اولین جشنواره هنری ال سی

اولین جشنواره هنری ال سی

مهلا رنجبران

کدخبر: 779123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهلا رنجبران
آیا این خبر مفید بود؟