انعکاس رنج های کودکان کار در ساخته کن - پامنار اشکان درویشی ! / انتقاد تند از دلالی کثیف در سینما + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 96.24M | مدت زمان ویدیو: 00:13:09

کودکان کار یکی از دغدغه های اجتماعی است. پرداختن به زندگی گودکان کار یکی از کارهای اجتماعی است. اشکان دوریشی کارگردان جوان کشور قصد دارد برای کودکان کار فیلم بلندی تولید کند. فریبا کوثری به عنوان مشاور و بازیگر برای پروژه مربوط به کودکان کار فعالیت خواهد داشت. سیروس همتی هم فیلم نامه کودکان کار را نوشته است.

به گزارش رکنا، اشکان درویشی مجری، گوینده و کارگردان جوان ایرانی است که این روزها با همکاری چند چهره معروف سینما و تلویزیون مراحل پیش تولید فیلم بلند سینمایی کن- پامنار را می سازد.

اشکان درویشی در گفت و گو با خبرنگار رکنا درباره پروژه فیلم بلند کن-پامنار اینطور می گوید:

در حرفه ای که مشغول آن هستم همیشه دوست داشتم قدمی برای خانواده شهدا و کودکان کار بردارم. شاید به همین خاطر بود که فرش قرمز را کار کردم. برنامه ای که تلاش کردم در آن  مادر شهدا باید در تلویزیون بیایند و احساس غرورکنند. معتقد بودم باید چهره ها به دیدن خانواده شهدا بروند. برای این کار حتی ماشین زیرپایم را هم فروختم.

فریبا کوثری

وی ادامه می دهد: همین دغدغه که باعث شد به سراغ کودکان کارنیز بروم. یه جمله رو آماده کرده ام  اگر یک روز کن پامناز جایره گرفت آن را بگویم، با توجه به شرایط و سطح اقتصادی خانواده ام شاید من هم کودک کار می شدم.

این کارگردان جوان با بیان اینکه  همسرش مهشید خسروی از خیرینی است که عمر و زندگی اش را برای کمک به کارتن خواب، کودکان کار و خانواده های بی سرپرست وقف کرده است ادامه داد: این موضوع که بخواهم برای کودکان کار فیلمی بسازم به آن روزی برمی گرددکه با همسرم برای کمک به خانواده های بی بضاعت به مناطق حاشیه ای شهر تهران رفته بودیم.آنجا بود که کودکانی را دیدم رب گوجه فرنگی سرخ می کردند تا بخورند.

وی با اشاره به اینکه فیلم کن پامنار اولین فیلم من و آخرین آرزوی او در حوزه فیلم سازی است افزود:

برخی از تهیه کنندگان برای ساخت این فیلم پول های زیادی از یک میلیارد تا شش میلیارد درخواست کردند. اگر این پول را داشتیم که همان را به کودکان کار و خانواده های بی بضاعت می دادیم. متاسفانه این دلالی سیاه و کثیف وجود دارد وزیر ارشاد دولت جدید باید به این نوع ماجراها در سینمای ما پایان دهد.

درویشی می گوید: وقتی از برخی تهیه کنندگان ناامید شدم از اعتبار و ارتباطاتم استفاده کردم. همین زمان بود که فریبا کوثری یکی از بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون بدون هیچ چشم داشتی کنارم قرار گرفت و به خاطر اینکه پای کودکان کار در میان بود اعلام آمادگی کرد تا کمکمان کند.

مجری و کارگردان جوان سینمای ایران اضافه کرد: تقریبا همه افرادی که در این پروژه همراه من شدند برای رضای خدا کار می کنند. خیلی خوب به خاطر دارم وقتی موضوع فیلم را با شهاب عباسی عزیز درمیان گذاشتم او گفت هرچه سریعتر سناریوی آن را بنویس و فیلمت را بساز. خودش خیلی مشغول بود به همین خاطر سیروس همتی عزیز نوشتن سناریوی کن پامنار را بدون هیچ چشمداشتی قبول کرد و آن را نوشت.

وی گفت: بعد از ماه صفر استارت کار را آغاز می کنیم، امیدوارم پس از ساخت فیلم با همت خانم فریبا کوثری چهره های محبوب کشورمان مثل سرکار خانم فاطمه معتمدآریا ، آقای پرویز پرستویی در هر شهر و استانی که فیلم به صورت همت عالی فروخته شد پول آن را به افراد نیازمند برسانند.

 

کدخبر: 726033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟