دادستان هشترود در بازدید از مرکز اورژانس بهزیستی خواستار شد

به گزارش رکنا سهیل قشلاقی گفت: قرار گرفتن ۸۰ کیلومتر از آزادراه پیامبر اعظم (ص) و جاده ترانزیتی تبریز – تهران در محدوده شهرستان و عبور راه‌آهن از این شهرستان، رفع نواقص اورژانس اجتماعی ۱۲۳ را دارای اهمیت دوچنان کرده است.

 سهیل قشلاقی دادستان هشترود روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از این اورژانس اجتماعی، با اشاره به نبود خودرو ویژه و فضای محدود برای نگهداری افراد، اظهار داشت: از مسئولان بهزیستی استانی و شهرستانی انتظار می‌رود تا فضای مناسبی برای نگهداری افراد در این اورژانس احداث کنند.

وی خدمت‌رسانی بهزیستی را توفیق الهی و مشمول خیر و برکت دانست و اضافه کرد: نقش اورژانس اجتماعی در مدیریت آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است و ضرورت رفع نواقص اورژانس هشترود بیش از پیش احساس می‌شود.

مهدی کریمی، رئیس اداره بهزیستی هشترود نیز در این بازید بیان کرد: از اول امسال ۳۰۰ مورد خدمات توسط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در هشترود اعم از خدمات مشاوره، مداخله در بحران، خط سیار و ارجاع به سایر ارگان‌ها انجام شده است.

وی طلاق، همسرآزاری و اختلاف خانوادگی را از مهمترین موارد ارتباط شده با اورژانس اجتماعی هشترود عنوان کرد.

«کریمی» اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در حال حاضر شامل چهار فعالیت مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز مادر اورژانس اجتماعی)، پایگاه خدمات اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی را انجام می‌دهد.

به گفته وی گروه‌های هدف این برنامه نیز زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان کار و خیابان، همسران و کودکان آزاردیده، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی هستند که به هر دلیل در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟