برخورد ماشین‌آلات راهسازی با خط لوله گاز/ گاز در برخی روستاهای خلخال قطع شد

به گزارش رکنا، میر سعید سید متین صبح امروز در بازدید از ایستگاه سی‌جی‌اس شهرستان خلخال اظهار داشت: در پی برخورد ماشین آلات راهسازی با خط تغذیه گاز طبیعی در خروجی ایستگاه CGS شهرستان خلخال، بلافاصله اکیپ های امدادی و عملیاتی و گازبان‌های ادارات گاز شهرستان محل حادثه و شهرستان های معین از جمله کوثر و اردبیل وارد عمل شده و با شناسایی محل و میزان آسیب دیدگی شبکه های گازرسانی به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، مطابق دستورالعمل های فنی و ایمنی مربوط به شرایط بحران، اقدام و سریعاً کمیته های بحران در شهرستان و ستاد استان فعال شده و نسبت به مدیریت شرایط در این شهرستان تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

وی اظهار کرد: با توجه به برآورد اولیه از میزان خسارات وارده و احتمال قطعی گاز در شهرستان خلخال بلافاصله جریان گاز مشترکین عمده و کلیه جایگاههای سوخت  CNG قطع شده و نسبت به مدیریت مصرف در سطح شهرستان اقدام شد.

قطعی گاز مشترکین  روستایی  در پی برخورد ماشین آلات راهسازی

سید متین تصریح کرد: در این حادثه با تلاش شبانه روزی همکاران امدادی و عملیاتی و بازسازی خط لوله آسیب دیده ، طی چند ساعت اولیه بعد از وقوع حادثه ، گاز مشترکین روستایی که قطع شده بود مجدداً وصل شد.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع بحران، مدیریت شرایط بسیار حائز اهمیّت است، اظهار کرد: همکاری و هماهنگی در بین دستگاههای درگیر در بحران مهم ترین اصل در مدیریت شرایط اضطراری و کاهش خسارات وارده است که این موضوع محقق نخواهد شد مگر در سایه تمرین و برگزاری مانورهای متعدد و استفاده از ظرفیت تمامی بخش ها جهت کنترل شرایط حین و پس از بحران در دستور کار است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل حادثه اخیر را در راستای ارتقای توان عملیاتی و آمادگی اکیپ های امدادی و واکنش سریع بسیار تأثیر گذار برشمرد و گفت: قطعاً نقاط ضعف و قوت مشاهده شده در این حادثه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و برای سالهای آتی مانورهای گسترد‌‌ه‌ای در سطح استان با سناریوهای مشابه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در پی این حادثه که در اثر برخورد ماشین‌آلات راهسازی با خط لوله گاز به وقوع پیوست با مدیریت مصرف و همکاری مشترکین جریان گاز در شهرستان خلخال قطع نشده و فقط جریان گاز تعداد محدودی از مشترکین در روستاهای اطراف به مدت چندین ساعت قطع شد.

کدخبر: 814358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟