عکس های کشته شدگان استخر جهنمی در خوشاب خراسان رضوی !

به گزارش رکنا، یکی از این کودکان‌ که ۱۲ ساله است، با این‌که از مرگ نجات پیدا کرده اما همچنان در بیمارستان بستری است و به گفته یکی از اعضای خانواده‌اش مرگ مغزی شده است.

روز دوشنبه، پس از برگزاری مراسم عاشورا و صرف ناهار، پنج نوجوان و جوان ۱۰تا ۲۲ سال تصمیم گرفتند برای تفریح به اطراف روستا بروند اما هوای گرم، راه‌شان را به سمت استخرکشاورزی با چهار متر عمق، کج کرد. هیچ‌کدام از بچه‌ها که فامیل و برادر هم بودند، به والدین خود اطلاع ندادند برای تفریح قرار است کجا بروند.

شریف علی‌کردی، یکی از اقوام نزدیک چهار کودک غرق شده می‌گوید: « آنها به ما اطلاع ندادند قرار است کجا بروند. دیروز ساعت چهار و نیم بعد از ظهر در خانه بودیم‌ که پسرعمویم زنگ زد و گفت خودت را برسان که بچه‌ها داخل استخر افتاده‌اند و احتمالا یکی‌شان فوت‌ کرده است.زمانی‌ که به استخر رسیدیم دو نفر از بچه‌ها روی آب و سه نفر دیگر زیر آب بودند. آب هم حداقل دو متر عمق داشت و سنگین بود، برای همین می‌ترسیدیم داخل آب شویم. سه نفر از اهالی روستا که شنا بلد بودند، وارد آب شدند و بچه ها را یکی‌یکی بالا کشیدند. اول می‌گفتند بچه‌ها شش نفر هستند که آن سه نفر دوباره استخر را گشتند. در حال جست‌وجو بودند که پدر یکی از بچه‌ها گفت پسرش که همراه بچه‌ها بوده به خانه برگشته است. پس از خارج‌کردن بچه‌ها از آب، قفسه سینه آنها را فشار دادیم تا شاید قلب‌شان به ضربان بیفتد اما فایده نداشت و تمام کرده بودند. هم آمبولانس و هم آتش‌نشانی دیر به محل حادثه رسیدند. مدتی بعد هم پلیس آگاهی آمد و از صحنه فیلمبرداری‌ کرد. همیشه تعدادی هستند که از دور و اطراف برای شنا به این استخر می‌آیند.»

اعزام نیروهای امدادی به محل حادثه

علی باقری، یکی دیگر از معتمدان روستا به ما‌ می‌گوید: « وقتی اولین نفر که گفته شده ۱۰ساله بوده وارد آب و بعد غرق شده، نفر دوم برای نجات او خودش را داخل آب انداخته و نفرات بعدی که به همین ترتیب غرق شدند. بچه‌ها و بسیاری از ما روستاییان از شنا چیزی نمی‌دانیم. با این‌که دور استخر فنس‌کشی داشت، اما باز هم وارد آب شده بودند. بعد از وارد شدن به آب عموی بچه‌ها که متوجه دست و پا زدن آنها در آب شده بود به نزدیکترین دامداری رفت تا با کمک دامدار و طناب، بچه‌ها را نجات دهد اما دیگر دیر شده و همگی غرق شده بودند. ابوالفضل، علی‌اصغر و ناصر کل‌میشی سه بچه‌ای بودند که غرق شدند. نام دو نفر دیگر را نمی‌دانم. »

دکتر غلامعباس ‌کافی، رئیس اورژانس ۱۱۵ سبزوار هم در مورد این حادثه گفت‌: «با اعلام گزارش غرق‌شدگی به مرکز اورژانس سبزوار در روستای عبدل‌آباد شهرستان خوشاب، بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس اورژانس و همچنین بالگرد اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شد، اما مصدومان علائم حیاتی نداشتند ولی طبق پروتکل بالینی تعریف شده اقدامات پیشرفته هوایی برقرار و همراه با عملیات احیا در مسیر، به مرکز درمانی در خوشاب و بیمارستان واسعی سبزوار منتقل شدند. بر اساس گزارش‌ها، یکی از مصدومان پس از عملیات احیای قلبی ریوی موثر، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.

کدخبر: 812902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟