تپیدن قلب جوان تهرانی در آسمان مشهد / همه برای او گریستند

به  گزارش رکنا، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره جزئیات این پرونده به خبرنگار ما گفت: تا پیش از انجام این عمل، همیشه قلب بیماران مرگ‌مغزی به‌علت نبود گیرنده مناسب در مشهد، به تهران منتقل و به بیماران نیازمند به عضو پیوند می‌شد، اما برای اولین‌بار این چرخه معکوس شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: جوانی31 ساله در تهران به‌علت سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود و خانواده‌اش با اهدای عضو موافقت کرده بودند، اما ازآنجا‌که برای نخستین‌بار، گیرنده مناسب در تهران وجود نداشت و ما در مشهد، بیمار نیازمند به پیوند قلب داشتیم، هماهنگی‌های لازم برای انتقال با وزارت بهداشت انجام شد.

به گفته این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پس‌از انجام اقدامات لازم و هماهنگی با اورژانس هوایی، قلب این بیمار سی‌و‌یک‌ساله از بیمارستان رسول‌اکرم(ص) تهران با جت اختصاصی به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان منتصریه منتقل و ظهر دیروز عمل پیوند عضو انجام شد.

خالقی درباره موفقیت‌آمیز‌بودن این عمل پیوند عضو بیان کرد: در حال حاضر پیوند انجام شده و بیمار چهل‌و‌دو‌ساله مشهدی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است اما تا 24ساعت آینده که وضعیتش تثبیت می‌شود، نمی‌توان درباره این عمل جراحی اظهار‌نظر کرد.

پیوند زندگی به پیکر بیمار 24ساله

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه به جزئیات یک عمل اهدای عضو دیگر در مشهد اشاره کرد و گفت: با اعلام مرگ مغزی مرحوم علی‌اکبر صدیقی پنجاه‌و‌چهار‌ساله به خانواده‌اش و با ارائه مشورت‌های لازم، خانواده مرحوم با اهدای اعضای بدن پدرشان موافقت کردند. وی افزود: در این عمل جراحی که هزار‌و‌دویست‌و‌نوزدهمین عمل اهدای عضو از اهدا‌کننده مرگ مغزی بود، کبد آن زنده‌یاد در بیمارستان منتصریه به خانمی بیست‌و‌چهار‌ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی ادامه داد: قرنیه‌ها و قسمتی از پوست او نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) ارسال شد.

کدخبر: 811196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟