ســــرقت با لوکیشن! / دزدان شب رو مشهد اعتراف کردند + عکس

به گزارش رکنا، در پی وقوع سرقت های متعدد از واحدهای آپارتمانی مشهد که از اواخر سال گذشته روند صعودی به خود گرفته بود، گروهی از کارآگاهان اداره عملیات ویژه با صدور دستوری از سوی سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) ماموریت یافتند تا واکاوی سرقت های مذکور را آغاز کنند.

بنابراین گروه ویژه عملیاتی با بررسی محیط جغرافیایی محل های وقوع جرم و کنکاش در پرونده های سرقت به نتایجی دست یافتند که نشان می داد سارقان به اموال با ارزش مانند طلا، سکه و زیورآلات دستبرد زده و گاهی نیز درهای ضدسرقت را در مناطق شهری تخریب کرده اند. 

با تجمیع اطلاعات، جلسات کارشناسی زیر نظر سرهنگ محمدرضا افتخاری (رئیس اداره عملیات ویژه آگاهی) تشکیل شد و کارآگاهان پس از بازبینی دوربین های مدار بسته به سرنخ هایی از یک باند حرفه ای و سابقه دار رسیدند که از استان های دیگر کشور وارد مشهد می شوند و پس از دستبرد به چند منزل دوباره مشهد را ترک می کنند.

سرقت لوکیشن (3)

به همین دلیل تحقیقات و رصدهای اطلاعاتی با راهنمایی های رئیس پلیس آگاهی ادامه یافت تا این که هفدهم تیر، گروه ویژه کارآگاهان از طریق منابع و مخبران به اطلاعاتی دست یافتند که بیانگر حضور «دزدان مسافر» در مشهد بود.

از سوی دیگر تحقیقات فنی گروه عملیاتی نشان می داد که سارقان واحدهای آپارتمانی از پلاک های سرقتی خودروی ال90 برای دستبرد به منازل استفاده می کنند به همین دلیل پس از سرقت پلاک های یک دستگاه خودروی ال 90 از منطقه اندیشه مشهد، این ماجرا زیر ذره بین بررسی های پلیسی قرار گرفت و از سوی دیگر نیز کارآگاهان موفق شدند با تحقیق درباره مسافرانی که به تازگی در مشهد سوئیت اجاره کرده بودند، محل اختفای این باند در منطقه بولوار چمن را شناسایی کنند. 

این گونه بود که کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی اعضای این باند را که با خودروی ال 90 سفیدرنگ تردد می کردند، زیر چتر اطلاعاتی گرفتند و گروهی از آنان با هماهنگی و دستورات قاضی جعفری (بازپرس شعبه 410 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) در محوطه حیاط خلوت محل اقامت سارقان کمین نشستند.

حدود نیمه شب بیست و دوم تیر، سارقان وارد سوئیت مسکونی شدند اما بلافاصله در محاصره کارآگاهان قرار گرفتند و حلقه های قانون بر دستانشان گره خورد. در بازرسی از متهمان و محل اقامت آن ها نیز مقادیر زیادی طلا و جواهر و اشیای گران قیمت کشف و ضبط شد و بدین ترتیب سارقان مذکور به مقر انتظامی انتقال یافتند.

در بازجویی های تخصصی از اعضای این باند که به سرپرستی سروان جواد  نوری انجام شد، راز هشت فقره سرقت در مناطق کوثر، هنرستان، فارغ التحصیلان و کوهسنگی لو رفت و مشخص شد که اعضای سابقه دار و حرفه ای این باند که از کوهدشت وارد مشهد شده اند از طریق لوکیشن های گوشی تلفن همراه مناطق مرفه نشین شهر را شناسایی می کردند و در ساعات 21 تا 24 به آپارتمان های تک واحدی دستبرد می زدند.

سرقت لوکیشن (2)

بررسی های بیشتر در حالی ادامه دارد که از اعضای این باند «شب رو» تعداد زیادی دسته کلید و ابزار سرقت نیز کشف شده است.

شایان ذکر است، چند روز قبل نیز اعضای یک باند سرقت های سریالی که از کرمانشاه وارد مشهد شده بودند با تلاش کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند.

سجادپور
کدخبر: 805857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟