از آتش سوزی خاص تا تصادف در بزرگراه بی نام

آتش در روستای فراگرد

ماجرای آتش سوزی در یک منزل روستایی از آنجا مهم شد که افراد تماس گیرنده با آتش نشانی مشهد اعلام کردند اعضای یک خانواده درون آتش محبوس شده اند. با توجه به اهمیت حادثه بلافاصله امدادگران دو ایستگاه به محل حادثه واقع در روستای فراگرد اعزام شدند.

با حضور آتش نشانان مشخص شد که هیچ فردی درون آتش گرفتار نشده و تماس گیرندگان اشتباهی گزارش داده اند. امدادگران بلافاصله برای خاموش کردن آتش دست به کار شدند و حریق را مهار کردند. وجود یک میز چوبی در دل آتش سوزی موجب بروز دودگرفتگی شدید در این منزل شده و باوجود کوچکی حادثه دود ناشی از سوختن میز موجب دودگرفتگی کل منزل شده بود.

تدابیری خاص برای حادثه ای خاص

آتش سوزی کنتورهای برق به خصوص در فصل تابستان یکی از حوادث پرشماری است که شهروندان با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما موضوع اطفای حریق کنتورهای برق نیازمند اقدامات خاصی است و در این حوادث فرد نمی تواند شیلنگ آب را باز کرده و آتش را خاموش کند، زیرا در این صورت خودش دچار برق گرفتگی می شود، استفاده از کپسول های اطفایی پودری هم احتمال انتقال برق را دارد و تنها باید از کپسول های ویژه co2 برای اطفای حریق استفاده شود.روز پنجشنبه آتش سوزی یک کنتور برق در بولوار امامت آتش نشانان را به محل کشاند. دود شدید ناشی از سوختن کابل ها و جرقه های ناشی از حادثه موجب وحشت اهالی ساختمان و محله شده بود که امدادگران بلافاصله با استفاده از تجهیزات خاص حادثه را مهار کردند.

برخورد در بزرگراه بی نام

یکی دیگر از حوادثی که پنجشنبه در مشهد رخ داد، مربوط به برخورد یک خودرو پراید با کمپرسی بنز 911 قدیمی در نزدیکی دوربرگردان سجادیه به سمت میدان نمایشگاه ( پل آزادگان) بود که راننده پراید درون خودرو محبوس شده بود.احتمال آسیب دیدن نخاع راننده و یک حرکت اشتباه که می توانست به قطع نخاع راننده منجر شود، موضوعی بود که شهروندان را بیرون کشیدن راننده برحذر داشته بود و آتش نشانان پس از حضور در محل با نظارت تکنیسین های اورژانس این فرد را به شکل ایمن از خودرو خارج و برای درمان به بیمارستان اعزام کردند.هنوز مشخص نیست که خودرو پراید با کامیون پارک شده در حاشیه بزرگراه برخورد کرده یا هر دو خودرو در حال حرکت بوده اند. موضوعی که آن را تحقیقات کارشناسان پلیس راهور نشان خواهد داد.

کدخبر: 793502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟