فیلم آتش سوزی پارک جنگلی شهید باهنر اراک / علت حادثه چه بود؟
حجم ویدیو: 1.19M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15

به گزارش رکنا، شامگاه چهارشنبه ۲۵ خردادماه، آتش سوزی در قسمتی از پارک جنگلی شهید باهنر اراک رخ داد که با حضور نیروهای آتش نشانی، پس از نیم ساعت مهار و خاموش شد.

براساس اعلام پایگاه خبری ۱۲۵، در پی تماس یکی شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع آتش سوزی در محل پارک جنگلی شهید باهنر، ستاد فرماندهی آتش نشانی اراک، نیروهای آتش نشانی ایستگاه شماره دو از کوی صنعتی را به محل حادثه اعزام کرد.

فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این خصوص اظهار کرد: مقداری علف خشک، شمشاد و چند اصله درخت به علت نامعلومی طعمه حریق شده بودند و با توجه به وزش باد، هر لحظه بر گسترش آتش افزوده می شد.

مهار آتش سوزی

وی با اعلام اینکه آتش نشانان پس از اعلام این حادثه در کمتر از ۵ دقیقه خود را به محل حادثه رساندند، افزود: نیروهای عملیاتی با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش نشانی، این آتش سوزی را قبل از گسترش آتش، مهار و خاموش کردند.

آتش پاد سوم محسن فضلی سرپرست سازمان آتش نشانی اراک گفت: در سال جاری هر چند با بارش های مطلوب مواجه نبودیم اما وجود پوشش های گیاهی در عرصه های طبیعی، همگام با گرم شدن هوا و خشک شدن گیاهان زمینه مساعدی را برای بروز آتش سوزی در مراتع و مزارع فراهم می کند، بر این اساس از شهروندان درخواست می شود تا با رعایت نکات ایمنی، کمک کنند که فضای سبز اطراف شهرمان را به سیاهی تبدیل نکنیم.

گفتنی است، نحوه انتشار فیلم این آتش سوزی در فضای مجازی ، به گونه ای است که نشان از یک آتش سوزی گسترده در این پارک دارد در صورتی که به گفته فرمانده آتش نشانان اعزامی محدوده ای به وسعت تقریبا ۵۰ متر دچار حریق شده بود که در کمتر از نیم ساعت این آتش سوزی مهار و خاموش شد.

کدخبر: 793010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟