کشف و ضبط 70 قلم اشیاء تاریخی و بدلی در سنندج !

به گزارش رکنا ، سرهنگ رسول مرادی افزود: در پی گزارش واصله پلیس امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی استان کردستان مبنی بر کشف تعدادی شی مشکوک به عتیقه در منزل شخصی بلافاصله نیرو‌های یگان به محل اعزام  شدند.

وی گفت: پس از حضور در محل، ۷۰ قلم شی تاریخی و تقلبی توسط این یگان ضبط و متهم همراه با پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی کردستان افزود: این اشیا شامل ۶۳ عدد سکه برنجه قرون اول اسلامی، یک سکه نقره طرح دوره اشکانی و ریتون با طرح سر بز کوهی بدل از ریتون‌های هزاره اول، گلدان مسی با نقش گوزن بدل هزاره اول، ریتون مسی با نقش سه عدد کله قوچ بدل ریتون‌های هزاره اول، سکه پهلوی یادبود نوروز ۱۳۳۸، سکه یادبود تاج‌گذاری محمدرضا پهلوی ۱۳۴۶ و قطعات سفال دیزی خاکستری مربوط به هزاره اول میلادی بود.

وی با بیان اینکه متهم به وسیله این اشیا قصد کلاهبرداری از افراد را داشته است، افزود: براساس اعلام کارشناس میراث فرهنگی استان، ارزش ریالی اشیاء مکشوفه ۲ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ مرادی گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت و پاسداری از این سرمایه ملی یاری کنند.

 

کدخبر: 791365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟