به گزارش رکنا، ساعت 8 و نیم صبح پنجشنبه 19 خرداد صدای انفجار مهیبی در یکی از محلات شهر مرزی نوسود به گوش رسید و به‌دنبال آن ساختمانی چهار طبقه فروریخت. با اعلام این حادثه به اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس بلافاصله امدادگران در محل حاضر شده و در نخستین بررسی‌ها مشخص شد نشت گاز شهری منجر به این حادثه شده است.

مادر و کودک زیر آوار جان دادند

اردشیر رستمی، فرماندار شهرستان پاوه درباره این حادثه گفت: صبح پنجشنبه بر اثر نشت گاز در یکی از محلات شهر مرزی نوسود ساختمان تخریب شد بلافاصله نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، شهرداری، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های مربوطه برای پیدا کردن افراد گرفتار زیر آوار وارد عمل شده و برای ایمنی در کار، برق و گاز شهر نوسود قطع شد. عملیات آواربرداری بسرعت انجام و در همان دقایق اولیه پس از این حادثه امدادگران توانستند اجساد یک مادر و کودک را از زیر آوار بیرون بکشند.

سپس در کمتر از یک ساعت ۶ نفر دیگر نیز از زیر آوار بیرون کشیده و به بیمارستان منتقل شدند. در این حادثه به چند خودرو و خانه مجاور نیز خسارت‌هایی وارد شد.

با درخواست فرمانداری پاوه از جمعیت هلال‌احمر مبنی بر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان انفجار گاز تیم‌های عملیاتی آوار برداری، جست‌وجو و نجات شهری، از شعبه پاوه، روانسر و جوانرود جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به محل حادثه اعزام شدند. همچنین تیم آنست (سگ‌های تجسس) هلال احمر کرمانشاه و همچنین تیم امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر این استان همراه یک بالگرد به صحنه عملیات رفتند.

افزایش شمار جانباختگان

غلامرضا شهبازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز اظهار کرد: با پیدا شدن پیکر فردی دیگر در زیر آوار، شمار جانباختگان این حادثه به سه نفر افزایش یافت.

دکتر «هومن رفیعی»، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: ضمن اعلام آماده باش به همه نیروهای عملیاتی اورژانس در منطقه؛ چهار دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولاس و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شد. مصدومان با آمبولانس و بالگرد به بیمارستان آیت‌الله طالقانی شهر کرمانشاه، بیمارستان قدس پاوه و مرکز بهداشتی شهر نوسود منتقل شدند.

کدخبر: 790501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟