دستگیری عوامل سرقت مسلحانه به منزل سحر ریحانی بازیگر و کارگردان

دوربین های مداربسته منزل این بازیگر در خیابان پاسداران تصاویر باند سه نفره دزدان را ضبط و ثبت کرد. همزمان با انتشار تصاویر این دوربین در فضای مجازی، دستور ویژه برای دستگیری سارقان توسط دایره جرایم جنایی پلیس آگاهی صادر شد. سرانجام با تلاش های ماموران پلیس آگاهی هر سه سارق و همدست آنها که یک زن بود دستگیر شدند.

Untitled-2

ماجرای سرقت مسلحانه به منزل سحر ریحانی چه بود؟

در روز سرقت مسلحانه به منزل سحر ریحانی بازیگر و کارگردان ایرانی،سارقان با همدستی زنی که از آشنایان صاحبخانه بود، به بهانه تحویل بسته کادویی به منزل سحر ریحانی رفتند. همسر این بازیگر در آن روز منزل نبود و درب خانه را پرستار کودکان باز کرد. سارقان وی را با اسلحه تهدید کرده و به زور وارد خانه شدند.

پس از ورود به منزل سحر ریحانی، سارقان دست و پای همه افرادی را که در خانه حضور داشتند، بسته و شروع به جست و جو کردند. در نهایت دزدان در این سرقت مسلحانه اقدام به ربودن پوشاک های برند، ساعت ها و سکه های موجود در خانه کردند. طبق تخمین کارشناسان ارزش اموال سرقت شده حدود یک میلیارد تومان بوده است.

Untitled-3

سحر ریحانی کیست؟

سحر ریحانی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران متولد اردیبهشت ماه سال 1362 در ارومیه است. این بازیگر فعالیت حرفه ای خود در سینما و تلویزیون را از سال 1385 شروع کرده است. مجموع فعالیت های وی را می توان در پنج فیلم خلاصه کرد. فیلم بی وفا به کارگردانی اصغر نعیمی و با حضور الناز شاکردوست، حمید گودرزی و گوهر خیراندیش اولین فیلمی بود که این بازیگر سینمای ایران در آن حضور پیدا کرد. پس از آن در سال 1386 در فیلم احضار شدگان حضور یافت که آرش معیریان آن را کارگردانی می کرد.

سحر ریحانی در سال 1387 در دو فیلم کلبه به کارگردانی جواد افشار و فیلم در شب عروسی به کارگردانی رضا قهرمانی حضور داشت. پاتو زمین نذار به کارگردانی ایرج قادری در سال 1387 از جمله دیگر فیلم های اصلی است که سحر ریحانی در آنها ایفای نقش کرده است.

این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران،ساکن تهران و لندن بوده و دارای دو فرزند به نام های حسین و نفس می باشد.

Untitled-4

ماجرای سرقت مسلحانه به منزل سحر ریحانی از زبان وی

سحر ریحانی درباره ماجرای سرقت مسلحانه به منزل خود به مامورین پلیس آگاهی گفته است که سارقان در ساعت یازده و سی دقیقه صبح به منزل وی حمله کرده اند. وی گفته است که همسرش در خانه نبوده و به سفر خارج از کشور رفته بود. دزدان از این ماجرا باخبر بودند و می دانستند که هیچ مرد دیگری نیز در خانه حضور ندارد. تنها افراد حاضر در خانه، سحر ریحانی، فرزندان خردسال وی و پرستار آنها و یکی از دوستان صاحبخانه و فرزند وی بوده اند. به گفته خانم ریحانی سارقان اطلاعات مربوط به وضعیت خانه را از طریق زنی به دست آورده بودند که با ایشان آشنایی داشت.

سارقان از وضعیت خانه به طور کامل آگاه بودند و حتی می دانستند که در صورت سرقت مسلحانه به منزل سحر ریحانی تصاویر آنها از طریق دوربین های مداربسته ثبت می شود. به گفته خانم ریحانی دزدان با حمله به خانه باعث آسیب رسیدن به پرستار کودکان وی شده اند. این پرستار در حال حاضر از ناحیه نخاع دچار آسیب شده است. از طرف دیگر پسر خانم ریحانی هم دچار لکنت زبان شده است که به گفته پزشکان درمان آن سال ها طول خواهد کشید. ترس شدید ناشی از این سرقت مسلحانه به دختر کوچک خانم ریحانی نیز آسیب روحی وارد کرده است.

سرقت مسلحانه به منزل سحر ریحانی، موجب شده است که این بازیگر و کارگردان سینما نیز از ناحیه دنده دچار آسیب دیدگی شود. وی گفته است که فرزندانش دیگر حاضر به زندگی در آن خانه نبودند و به خاطر آسیب روحی وارد شده به ایشان به مدت یک ماه مجبور به زندگی در هتل شده اند.

جزییات و فیلم دستگیری و اعتراف سارقان در پیج اینستاگرام سحر ریحانی منتشر شده است.

سارقان چه می گویند؟

سارقان اما می گویند که اطلاعات کامل نداشتند و فکر می کرده اند که فقط پرستار کودکان در خانه حضور دارد. همچنین منکر استفاده از اسلحه شده و می گویند که اسلحه استفاده شده در سرقت مسلحانه به منزل سحر ریحانی از نوع اسلحه های بادی بوده است.

یکی از سارقین ادعا کرده است که نقشی در سرقت مسلحانه نداشته است و فقط وسیله نقلیه سارقان را تامین کرده و موتور خود را به ایشان قرض داده است. وی گفته است که من بیرون منتظر ماندم و با بقیه دوستانم به درون خانه نرفتم. این شخص دلیل همکاری خود در دزدی را کمک به دوستش برای تامین هزینه های ازدواج عنوان کرده است. در عین حال گفته است که خودش نیازی به انجام سرقت مسلحانه نداشته و در آن شرکت نکرده است.

یکی از آن ها ادعا کرده است که برای تامین هزینه های ازدواج خود مجبور شده است دست به سرقت مسلحانه بزند. نامزد وی همان زنی است که اطلاعات لازم درباره منزل سحر ریحانی را به ایشان داده است. وی منشی دکتری بوده است که پزشک فرزندان خانم ریحانی است. اما این خانم منکر همدستی با دزدها شده و گفته است که من نمی دانستم که آنها قصد سرقت مسلحانه به خانه سحر ریحانی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون را دارند.

این زن در برابر ادعای دزدان که گفته اند اطلاعات لازم درباره منزل خانم ریحانی را وی به ایشان داده است، گفته است که من چند بار برای خرید لباس های مزونی به منزل وی رفته بودم و فقط به نامزدم گفتم که خانم ریحانی منزل شیک و زیبایی دارد. به غیر از این هیچ اطلاعاتی درباره منزل نداشتم. او ادعا کرده است که حاضر نیست با پول دزدی زندگی کند.

یکی از سارقان که 21 سال دارد گفته است که نیازی به پول دزدی نداشته است.

Untitled-5

نظر پلیس آگاهی تهران درباره این سرقت و سارقان

سرهنگ  مرتضی نثاری معاونت جنایی پلیس آگاهی تهران درباره سرقت مسلحانه به منزل سحر ریحانی بازیگر و کارگردان ایرانی گفته است: با توجه به ثبت فیلم سرقت توسط دوربین های مداربسته در منزل و انتشار آن در فضای مجازی، اقدامات لازم در این خصوص انجام گرفت. با پیگیری های انجام گرفته متهمین شناسایی و دستگیر شدند.

وی از شهروندان خواست به راحتی به افراد ناشناس اعتماد نکرده و اطلاعات مربوط به محل زندگی و یا افراد ساکن در منزل را به آن ها ندهند. همچنین وی تاکید کرد که شهروندان باید دقت بیشتری داشته و به راحتی درب خانه را به روی افرادی که در پوشش های گوناگونی چون پستچی مراجعه می کنند، باز نکنند. حتما پیش از باز کردن درب منزل از هویت ایشان به عنوان مامور اداره پست مطمئن شده و سپس درب خانه را باز کنند.

سرهنگ نثاری با اشاره به دستگیری سارقین مسلح تاکید کرد که همه سارقان و همدست ایشان دستگیر شده اند و در انتظار انجام مراحل قانونی هستند.

کدخبر: 788638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟